wat is het verschil tussen een bruine en een zwarte naaktslak?

-

Toegevoegd na 6 minuten:
en dan bedoel ik niet de kleur maar of er in de naaktslak zelf verschil is als de kleur anders is

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
3K

Het beste antwoord

voor mij logisch: de kleur...

Toegevoegd na 36 minuten:
Soorten naaktslakken

Er zijn verschillende soorten naaktslakken, het bekendst zijn de soorten die op het land leven en in de tuin kunnen worden aangetroffen. Al deze soorten behoren tot verschillende families uit de orde longslakken of Pulmonata. Er zijn ook soorten naaktslakken die uitsluitend in zee leven, deze behoren niet tot de orde longslakken maar tot diverse andere ordes. De term naaktslakken betreft dus niet één groep van dieren waar alle soorten naaktslakken onder vallen. De in zee levende soorten hebben een andere fysiologie en levenswijze worden voor het onderscheid ook wel met de naam zeenaaktslakken aangeduid.

In Benelux leven onder andere de volgende soorten;

Grote wegslak (Arion rufus)
Zwarte wegslak (Arion hortensis)
Egelwegslak (Arion intermedius)
Donkere wegslak (Arion distinctus)
Spaanse wegslak (Arion lusitanicus)
Bruine wegslak (Arion subfuscus)
Geelstreep-wegslak (Arion fasciatus)
Grauwe wegslak (Arion circumscriptus)
Boswegslak (Arion silvaticus)
Grote aardslak (Limax maximus)
Zwarte aardslak (Limax cinereoniger)
Lichte aardslak (Limax flavus)
Tere aardslak (Malacolimax tenellus)
Gewone akkerslak (Deroceras agreste)
Kleine akkerslak (Deroceras laeve)
Zuidelijke akkerslak (Deroceras panormitanum)
Gevlekte akkerslak (Deroceras reticulatum)
Oostelijke akkerslak (Deroceras sturanyi)
Bosaardslak (Lehmannia marginata)
Spaanse aardslak (Lehmannia valentiana)
Wormslak (Boettgerilla pallens)
Gestippelde kielslak (Tandonia rustica)
Slanke kielslak (Tandonia budapestensis)
Gelige kielslak (Tandonia sowerbyi)
Zwarte kielslak (Milax gagates)

bovenstaande informatie vond ik in de bron !

Toegevoegd na 11 uur:
het moge duidelijk zijn, dat ook ik net als de andere gebruiker, niet kan antwoorden op deze vraag.
vandaar mijn lange lijst van 25 namen van naaktslakken levend in de benelux... eerder toegevoegd aan mijn antwoord!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En wat is dan het verschil tussen een bruine en een zwarte naaktslak?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ook ik heb geen idee, heb alle soorten laten zien in de benelux, als aanvulling op de toevoeging :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
;-)

Andere antwoorden (1)

Op deze vraag is geen antwoord mogelijk.
Er zijn in ons land ongeveer 25 soorten naakslakken.
Waarvan een deel van de soorten bruin en ook een deel zwart zijn.
Of iets er tussen in.
Zonder de naam van de slak, kom je er nooit uit.