wat is dit voor kikker?

het is een kleine kikker van circa 3 cm lang en is bruin van kleur. ik heb hem gevonden op een pad naast een wei met paarden en aan de andere kant een stukje bos met veel grasplanten.

Toegevoegd na 22 uur:
en binnen 150 meter was er ook een slootje bijna geheel om de paardenweide.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Lijkt tie hier op? Dan is het een graskikker. Deze foto is gemaakt met macro. Dus deze zou wel eens 3cm kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat kunnen wij nooit weten als we geen foto hebben. Elke kikker kan 3 cm zijn, grote kikkers die jong zijn, of kleine volwassen kikkers. Ik denk niet dat je een kikker bedoeld, maar een pad omdat hij bruin is en aangezien je hem daar op een pad hebt gevonden en daar zoals ik he me voorstel met jouw informatie over de plek, binnen 150 meter geen sloot of een andere plek met water is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3 cm. groot is een kikkertje van dit voorjaar en bijna zeker een bruine kikker. ( zeer algemeen)
Bruine kikkers hebben een hekel aan de zomerzon, want dan kunnen ze uitdrogen en dood gaan, dus zie je ze voornamelijk tegen donker worden, of als het regent.
Jonge bruine kikkers leven het liefst tussen hoog gras, onder planten en rommelhoekjes, als het maar vochtig is.
Er sneuvelen er heel veel in de grasmaaier.

Groene kikkers , die ook bruin kunnen zijn, zijn watergebonden, dus altijd in of vlak bij het water, ze zijn juist gek op zon, dat hebben ze ook nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bruine kikkers zijn zeer algemeen en zie je overdag alleen na regen, of tegen donker, graskikkers en de heidekikker ( ook bruin), komen maar heel weinig voor en zijn ook erg schuw.