Wat voor Insect is dit? Zie foto.

De afgelopen 3 dagen zijn deze beestjes gevonden op de vloer...
Steeds 2 of 3 stuks.
Sommige met weinig beweging, sommige dood.
De beestjes kunnen ook vliegen, ze lijken op torretjes.

Hebben we een plaag?...
En wat voor soort?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jammer dat de foto onscherp is!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beter kan mijn iPod niet.

Het beste antwoord

Het beestje is een meeltor. Misschien heb je hier wat aan:

Zowel de volwassen meeltorren als de larven voeden zich met bij voorkeur plantaardig, maar ook wel met dierlijk materiaal zoals meelproducten, brood, diervoeders, lompen e.d. De vrouwelijke kever legt ongeveer 400 eitjes welke na 10 tot 20 dagen uitkomen. Het larve-stadium duurt, afhankelijk van temperatuur 1 tot 1,5 jaar waarna ze zich in ongeveer 14 dagen tot volwassen kevers verpoppen. Door deze lange levenscyclus vormen meeltorren slechts zelden een plaag. Alleen in slecht gecontroleerde, langdurig opgeslagen voorraden kunnen zij door verontreiniging en vraat schade veroorzaken. Als meeltorren in een woning worden aangetroffen zijn zij vrijwel altijd afkomstig uit vogelnesten. Ze worden door vogels meegenomen naar het nest waarna ze via het dak in huis komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Niet zo'n héél duidelijke foto, maar ik zou zeggen een meeltor.
Kijk ook eens bij de antwoorden in de link.