hoe los ik stroompieken in huis op?

heb niet geaarde stopcontacten en mijn modem vliegt er door uit en mijn laptop is erdoor doorgebrand

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
4K

Antwoorden (1)

Een elektrisch toestel zal NIET doorbranden omdat er geen aarding is, trouwens u moet maar eens naar de stekkers van uw adapters kijken, er zit zelfs geen aarding in de stekker.
Een aarding is voor de beveiliging van personen en niet voor uw toestel.
Hoe komt u erbij dat u "stroompieken" heeft ?

Toegevoegd na 14 minuten:
Ik heb nog vergeten vermelden dat u zich kan beveiligen tegen die zogezegde stroompieken met een spanningsstabilisator en ook met een UPS.
Een stabilisator zal de variaties in het net enigszins opvangen.
Een UPS zorgt voor een stabiele uitgangsspanning daarmiddel van het omzetten van gelijk- naar wisselspanning, dus ook als er geen netvoeding meer is blijft die nog een bepaalde tijd u van voeding voorzien.