Hoe kom ik van de vliegen af?!

ik heb geen vliegenmepper...
Het enigste wat ik in huis heb is afwasmiddel en cola.

vroeger wist ik zoveel dingen maar nu wordt ik gewoon te oud haha.. kan ik cola en afwasmiddel in een plastic bekertje doen om van de vliegen verlost te raken..??

Want mijn vriend heeft de schuifdeur wagenwijd open gezet..
Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
2.7K
niko
11 jaar geleden
en een vriend.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Plastic zakje met water ophangen...nooit geprobeerd, maar ik kom het overal tegen, schijnt echt te werken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Drink de cola leeg, en gebruik de fles als knuppel...

Antwoorden (6)

als je geen vliegenmepper hebt, dan werkt een oude ( of nieuwe) krant ook prima.

cola en afwasmiddel ken ik niet als vliegenval. gaat denk ik niet werken.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Misschien een beetje veel werk, maar ik zou ze één voor één doodslaan.

Ik zou het wel volgens de volgende techniek doen, die werkt perfect als ze stilzitten en maakt geen vlekken.

Als de vlieg stilzit houd je je handen in een hoek van 90 graden net boven de muur met de vlieg tussen je handen.

Je maakt daarna een klappende beweging.

Vliegen kunnen niet naar voren opstijgen, dus als jij een klappende beweging maakt stijgt hij op en vliegt hij recht in je handen. en dan plet je hem in je handen.

wel even je handen wassen, maar de muur blijft schoon!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vliegen vangen is heel lastig zo'n vies plakding werkt echt het beste (drogist) en natuurlijk een hor of een gordijn voor de deur.

Wat jij bedoelt met die fles is meer voor wespen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cola vinden vliegen erg interessant.
Hier een idee, werkt trouwens ook erg goed tegen wespen.
- giet de cola ergens anders in.
- knip de colafles in de midden door (zodat er een boven en onderkant ontstaat.
- doe de bovenste helft op de kop in de onderste helft.
- giet een laagje cola in je 'vliegenval'.
- evt. extra suiker toevoegen aan de cola.
- en klaar.

Op onderstaande site is een foto te vinden van het idee.
http://www.oocities.org/heksinemieneke/19_Melkboer.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vliegen houden niet van lavendelbloemen. In uw woonkamer staan ze fleurig, maar vliegen mijden ze liever. Hetzelfde met laurierblaadjes. Houd je niet van planten, doe dan lavendelolie op een doek of spons en leg deze in de kamer waar hangvliegen voor overlast zorgen.
Hang boeketjes boerenwormkruid aan de binnenkant van de buitendeuren. Vliegen houden niet van de geur. In de Middeleeuwen werd dit kruid ook al gebruikt in de strijd tegen muggen en vliegen.
Azijn is vooral geschikt om vliegen in de keuken buiten te houden. Doe na het koken wat azijn op het fornuis en vliegen zullen etensrestjes met rust laten. Schijfjes citroen doen hetzelfde.
Om vliegen uit uw vuilnis te houden kunt u een mottenbal aan de binnenkant van het deksel bevestigen. Vliegen gruwelen van mottenballen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
citroen geranium schijnen vliegen ook niet leuk te vinden .
Weet niet precies of de plant zo heet maar de blaadjes ruiken naar citroen