Wat te doen als je een 4 pits elektrische kookplaat op krachtstroom hebt aangesloten en er werken er maar 2 maar bij een ander alle 4... Was ist loos?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1K
paulus811
11 jaar geleden
Soms moet je in de kookplaat een brug plaatsen, zodat ook de andere twee kookzones van stroom worden voorzien. Ga dat niet zelf uitproberen, tenzij je precies weet wat je doet (maar dan had je de vraag niet gesteld) En 'bij een ander alle 4' snap ik niet. Wie of wat is 'die ander'?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben terug gegaan naar de oude eigenaar en daar deed de kookplaat het wel, als ik hem hier aan zet geeft de plaat aan dat alle pitten warm worden en heet zijn maar er zijn 2 waarbij het niet gebeurt....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het een Indesit?
Heb je zelf de stekker er op gemonteerd?

Het beste antwoord

Op de onderzijde van de kookplaat staat altijd een schema met de aansluitingen.
Heeft u wel krachtstroom want dan heeft u 4 draden nodig bij 3 x 230V + aarding en 5 draden bij 3 x 400 V + N + aarding.
Let ook op de brug die al of niet moet geplaatst worden.

Toegevoegd na 6 minuten:
LET OP: bijgevoegde foto van een aansluiting is informatief en niet voor alle vuren van toepassing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt allen voor de info de indeling van de stekker stond op 400v terwijl de Polen op 230v moesten,

Andere antwoorden (2)

Soms wordt de perilex-aansluiting maar voor twee fasen aangesloten.
Schroef de dekplaat van het stopcontact los en kijk of alle contacten aangesloten zijn. Als dat niet het geval is dan kun je kijken welke zekeringen voor het kookstopcontact gebruikt worden, dan kun je bepalen welke delen van de kookplaat op 1 zekering te combineren zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet dat je niet met een wedervraag mag antwoorden, maar de door jou gegeven info is niet voldoende.

"bij een ander" is dat bij een andere aansluiting of bij een andere plaat?
Bij krachtstroom bedoel je geen 230 volt neem ik aan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zet je dit dan niet neer bij de reacties op de vraag?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat ik nog niet voldoende op de hoogte ben van hoe de site werkt (ik wist al wel dat een wedervraag eigenlijk niet mocht). Ik zal nog eens kijken.