Wat is dit voor ongedierte? Zwarte ovale soort eitjes...

Sinds korte tijd vind ik zwarte ovale lange soort van eitjes. (best veel)Ze zijn hard als je ze kapot duwt en er komt dat wit spul uit. Een paar dagen terug kwam ik ook een 8 tal witte soort wormpjes tegen. Help wat heb ik voor ongedierte in mijn huis!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.5K
Amadea
11 jaar geleden
Op wat voor soort plek vind je die? In de keuken, kelder, badkamer, op zolder?
MissBiggie
11 jaar geleden
foto erbij misschien?

Antwoorden (2)

Mogelijk heb je last van de tapijtkever, de soorten wormpjes zijn de larven, daarna verpoppen ze ( zwarte ovale eitjes) en hieruit komen straks kevertjes.
Als dat zo is, moet je ze zorgvuldig verwijderen.
Ze zijn best schadelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
De larven van een tapijtkever zijn niet wit maar bruin.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja dat is waar, bruinachtig en zeer harig.
Mogelijk dat ze na het vervellen even licht van kleur zijn, weet jij dat?
De rest van de beschrijving klopt aardig.
Geen idee wat het anders zou kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb de plaatjes bekeken op internet van die tapijtkever maar dat lijkt er niet op. De soort van eitjes zijn gifzwart met wit spul in de binnenzijde, buitenkant is goed hard. Het waren er, na het opzij schuiven van de meubels ook echt veel. Ze lijken op hagelslag, dacht ook eerst dat het dat was. Die wormpjes zijn wit ze leken op larven van de houtworm (ben natuurlijk al opzoek gegaan naar info op het internet) Wat ontzettend fijn dat jullie zo snel hebben gereageerd!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zijn natuurlijk geen eitjes maar de poppen van een kevertje.
Er zijn drie soorten tapijtkevers.
heb geen idee wat het anders zou kunnen zijn. Vliegenpoppen, zou ook nog kunnen?
Maar de larfjes moeten dan wat te eten hebben gehad?
Heb je een kat?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja sorry poppen... dat bedoelde ik ook. Hier geen huisdieren. Ben net verhuist woon hier nu een maand. Jammer dat je niet weet wat het is. Heb net heel goed stof gezogen (zak weg gedaan) en gedweild morgen nog een keer hoop ze dan niet meer terug komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Yep daar lijkt het op (net op internet gekeken) maar dan moet er ergens een voedingsbron zijn en ik woon hier nog maar net gatver...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vliegenlarven zijn wit, de poppen zijn donker en ovaal, trap je ze stuk, dat komt er wit spul uit.
dan klopt alles.
Mogelijk heeft er ergens in je meubels een dode muis gezeten, waaruit de vliegenlarven kwamen.
Tijdens de verhuizing is dat goed mogelijk.
Als dat het geval is, dan ben je er ook van af, want de muis is inmiddels ' op '
Mogelijk krijg je over een week vliegen in huis, van poppen die nog ergens in je meubels zitten.
Dan even de ramen open en door laten tochten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aaah dat zou goed kunnen ik kom uit een oud huis met juist ja muizen... Wat fijn dat ik er dan mogelijk nu vanaf ben! Kreeg er al helemaal de kriebels van. Heel erg bedankt voor je snelle reacties! Ben helemaal opgelucht!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooi!
Het Kenniscentrum Dierplagen (KAD) kan deze voor u determineren. U krijgt daarna automatisch schriftelijk bericht (kosten € 38,50 excl. btw): www.kad.nl