Eten vossen katten?

Ik woon achteraf en er zijn vossen met jongen gezien door de jagers uit mijn straat (echt waar, ondanks de tijd van het jaar). Moet ik mijn katten binnen houden en moet ik me zorgen maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
11.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meestal staat het bekend dat in dat geval je kippen in het hok moet laten want vossen houden erg veel van kippen, ik weet niet hoe het voor een kat geld, een kat is een snel dier en het lijkt mij niet dat hij zichzelf in de problemen gaat werken, maar je weet het nooit...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Katten horen sowieso binnen en niet buiten. Een kat is in tegenstelling tot wat veel mensen denken een binnendier: ze houden van warmte en verzorging, en maken buiten vaak ruzie met andere katten, waarbij zelfs gewonden vallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste AdrieK,
Onze poezen zijn binnenpoezen, maar als zij lekker naar buiten willen om een muis te vangen om of lekker even rond te bazuinen hou ik ze niet tegen. Dat is wat zij willen. Bedankt voor je reactie!

Antwoorden (3)

Ik zou je kat toch voor de zekerheid binnen houden het is een roofdier dus je weet het maar nooit, en een lieve kat wil je natuurlijk niet verliezen op zo'n manier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is en blijft een roofdier, ik zou je kat binnen laten blijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een vos eet alleen een kat als hij heel erg veel trek heeft. Als hij kinderen heeft en de kat als gevaar ziet, kan hij de kat doden, of hij de kat daadwerkelijk opeet is niet waarschijnlijk.

Toegevoegd na 42 seconden:
Dus kat toch maar binnenhouden.

http://vroegevogels.vara.nl/Forum.35.0.html?&no_cache=1&view=single_thread&cat_uid=3&conf_uid=11&thread_uid=31163