kan beton uitschietende bamboestengels tegenhouden?

Ik wil mijn bamboe verplaatsen en op de plaats haar hij stond een vijver bouwen. Maar zoals ik weet, blijft Bamboe nog jaren en jaren uitkomen ook al is hij verwijderd.
In ieder geval zal de bodem van de vijver eerst uit een laag beton bestaan, en nu beweren mensen dat beton Bamboescheuten niet zou tegenhouden (en dus stuk gaan...)
Klopt dat?

Toegevoegd na 46 seconden:
haar hij stond = waar hij stond

11 jaar geleden
in: Wonen
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leuk toch, een vijvertje met bamboe ;)
liveisgreat
11 jaar geleden
:-). inderdaad, maar ik wil die vijver waterdicht houden natuurlijk, anders zou ik er niet van wakker liggen dat er wat bamboe in staat...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je geen Fargesia hebt, dan heb je een bamboe die kan woekeren. De woekeraars laten zich niet tegenhouden door beton (wel even, maar niet lang). En je hebt kans dat de scheuten rondom je vijver uitlopen, waardoor de vijver teveel schaduw krijgt.

Het beste antwoord

Nee, ook beton kan kapot gemaakt worden door bamboe. Maar het ligt wel ook aan de soort bamboe: niet alle soorten woekeren. Dus je zou de naam van jouw bamboesoort te weten moeten komen om zeker te zijn van zijn al dan niet woekerende capaciteiten.
Zie onderstaand artikel en foto:
http://members.chello.nl/~p.meeuws/bb/extra_info/waarschu.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Beton wordt vloeibaar gestort maar de dag er op kan je al bijna over het beton lopen. Na een paar dagen is het beton zo hard dat je het niet meer kan breken met een hamer tenminste als er wapening in zit. Dus dat verhaal met bamboe gaat mijn inziens niet op. Beton is met wapening erg sterk.