Wanneer moet mijn vleesetende plant water krijgen?

Ik heb een vleesetende plant die dicht klapt als er een beestje in komt! Ik had ergens gelezen dat je ze water moest geven maar geen gewoon water alleen regenwater! Maar wanneer moet ik het plantje water geven? p.s. ze staan binnen!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
4.9K

Het beste antwoord

Vleesetende planten - en zeker de Venus vliegenvanger die je beschrijft - zijn moerasplanten. Die moeten dus eigenlijk altijd natte voeten hebben.
Water geven dus liefst nog voor ze helemaal droog staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt:)

Andere antwoorden (2)

Vleesetende planten kunnen niet tegen een droge lucht. Daarom moeten ze in een vochtige omgeving staan. Dat kunt u in huis bereiken door ze op een schotel te plaatsen die in een tweede schotel staat waar een laagje water in staat. We noemen dit de eiland methode. De potgrond mag niet uitdrogen dus u moet dagelijks wat water geven. Water geven op de schotel heeft de voorkeur. Indien goed vochtig mag de plant ook wat zon hebben. Schoon regenwater is het beste omdat deze planten geen liefhebbers zijn van kalk. U hoeft geen plantenvoeding te geven. Wat u wel kunt doen is als er weinig insecten zoals vliegen in huis zijn, deze zelf vangen en aan de plant voeren.
Er zijn ook soorten zoals de Dionaea muscipula of Venus vliegenval die in de winter een koele rustperiode wenst. Tijdens de rustperiode de aarde iets vochtig houden. In het voorjaar kunnen ze terug naar de kamer.
Verpotten doet u in grove turf, het beste eens per 2 jaar.

Toegevoegd na 39 seconden:
http://www.dutchflowerlink.nl/nederlands/bloem_en_plant/vleesetendeplanten.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb trouwens ook zo een vleesetende plant en ik moet toegeven, dankjewel 'Regenwater geen kraanwater?' P.S. Geef hem veel water het is een moeras plantje!
een jaar geleden