Hoe kan het dat de Peugeot 107 en de Citroen C1 precies DEZELFDE auto's zijn?

Staan hier voor de deur een Peugeot 107 en Citroen C1. Ik heb echt wat minuten staan kijken, maar het zijn echt precies dezelfde auto's. Hoe kan dit nu, aangezien er twee merken dezelfde auto verkopen!?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.6K

Antwoorden (4)

Behoort tot een groep:

http://www.psa-peugeot-citroen.com/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En zal ik je wat vertellen. De Toyota Aygo is ook hetzelfde. Hoe dat kan: ze hebben deze auto samen ontwikkeld en er hun eigen touch aan gegeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zet de toyota aygo ernaast en je hebt er 3, alleen heeft toyota wat meer moeite gedaan om een eigen look te creëren. Kijk naar de suzuki alto en de nissan pixo, hetzelfde verhaal. Het enige wat anders is aan de pixo is de neus. Kortom om kosten lager te maken zijn er fabrikanten die onderling afspraken maken om heel erg samen te gaan werken.
Op dit moment zie je ook zoiets bij de Fiat Doblo en de nieuwe Volkswagen Combo, bijna identiek waarbij Fiat heeft bedongen dat de instapprijs altijd onder die van VW moet komen te liggen in de hoop er meer af te kunnen zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze komen namelijk ook uit de zelfde fabriek,met de zelfde eigenaar!