Kan ik mijn appartement al te koop zetten ook al is het jaarcontract met de huidige huurder die er nu in zit nog neit afgelopen? Natuurlijk gaat de ve

Ik heb mijn appartement met een jaar contract verhuurd maar zie me genoodzaakt het te verkopen, kan ik al bezichtigingen plannen met de huidige huurder er nog in?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je met je verhurder besproken wat er gaat gebeuren en wat jij wil? Misschien wil die er wel gewoon uit na dat jaar, en vindt hij/zij het ook geen probleem om bezichtigingen op afspraak toe te staan. Misschien wil hij/zij ook wel langer blijven dan dat jaar, en dan zou ik als ik jou was heel diep nadenken, want verkopen gaat momenteel verschrikkelijk moeilijk en met een goede huurder ben je veel beter af dan met een leegstaand appartement.

Antwoorden (2)

Je kunt je appartement ten alle tijde te koop zetten,al loopt het huurcontract nog een jaar.
Het is jouw eigendom en je hoeft geen rekening te houden met de huurder.
Als jij wilt verkopen mag je verkopen.
Het probleem is alleen dat door de wet op de huurbescherming het niet zo eenvoudig kan of zal zijn je huurder uit het appartement te krijgen als deze niet van zins is te vertrekken.jaarcontract of niet...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad. Een jaarcontract heeft geen geldige waarde. In principe zijn huurcontracten voor onbepaalde tijd, behalve als je kan aantonen dat je het huis dringend nodig hebt voor eigen gebruik bijv.
U mag het natuurlijk te koop zetten.
U moet dan wel afspreken met de huurder wanneer hij bezichtiging toelaat.
Hij moet een vaste dag en tijdstip opgeven.
Beide partijen moeten zichdaar dan aan houden.