Jong vogeltje in de tuin. Wat moet ik doen?

Vanochtend vond ik een jong vogeltje (dacht een mereltje) in ons tuin. Hij kan al wel een beetje vliegen maar nog net niet hoog genoeg om over de schutting te komen die 2 meter hoog is. Eerste dacht ik dat hij net uitgevlogen was en nog moest trainen om goed te kunnen vliegen maar ik zie geen ouders die hem daarbij helpen of om bij te voeren. Ons straat zit vol katten waardoor ik bang ben dat hij opgegeten zal worden.

Wat moet ik doen? Gewoon zo laten. Tijdelijk in huis nemen (ik heb ook andere vogels thuis) tot hij goed kan vliegen of de dierenambulance bellen, wat ik zelf weer een beetje overdreven vind?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan hem thuis laten en verzorgen want dan hoef je der geen te kopen als je nog een wou
HeerVoldemort
12 jaar geleden
De dierenambulance komt bij mij in de regio niet voor vogels :-( Ik ben zelf een paar keer naar Woudenberg (vogelopvang) gereden met vogels. Je kan jonge vogels soms ook wat nat kattenvoer geven, als ze het willen eten.

Het beste antwoord

Gewoon laten gaan want de ouders zijn in de buurt,ook al zie je ze niet.

Toegevoegd na 5 minuten:
Jonge merels: jonge merels verlaten het nest als ze nog niet vliegvaardig zijn. Omdat ze de vliegkunst niet goed beheersen, verstoppen ze zich op de grond. De ouders blijven ze in die periode voeren. Mocht u jonge bevederde merels op een open plek vinden, dan kunt u hen het beste naar een beschutte plek in de buurt brengen. De ouders vinden hen terug en ze zijn niet meer voor de poes.

http://www.vogelopvangutrecht.nl/content/services/nuhulpnodig.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jonge merels verlaten het nest als ze nog niet vliegvaardig zijn. hmm dit verklaart een hoop.
Dan zal ik het gewoon zo laten en en er extra op letten.
Bedankt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Martine.
Rieneke1
12 jaar geleden
plus maria!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Rieneke.
jodyenboyke
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (2)

Tja lastig.... Ik rij bij wijze van een half dode muis nog wel naar de dieren ambulance. Aangezien je al in de vogels zit kun je hem best in huis nemen om wat bij te voeren en aan te sterken. Toch??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ie nog niet door zn moeder is opgehaald zou ik de dieren ambulance bellen of em naar het vogelasiel brengen...