Is het goed voor je aquarium om het 2 maanden te laten staan zonder vissen erin?

Ik kan van een vriend van me gratis zijn aquarium met toebehoren overnemen. Aangezien ik zelf op kamers woon, verwacht ik dat ik in de zomer 2 maanden lang niet op mijn kamer ben (maximaal 1 keer per 2 weken). Daarom wil ik voor de zomer het aquarium inrichten (planten, kienhout, enz.) en dan na de zomer rustig aan wat vissen toevoegen.

Het gaat om aquarium van denk ik 1 meter bij 50 bij 50.

Let op: Ik kan het water dus wel gewoon eens per 2 weken wel verversen dus het is niet zo dat ik er echt 2 maanden niet ben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Ja, dat is juist heel goed. Een aquarium moet juist een paar weken "indraaien" zonder vissen. Op die manier kunnen zich goede bacteriën ontwikkelen in de bodem en het filter. Deze bacteriën zijn nodig om schadelijke stoffen, die later door de vissen uitgescheiden worden, te kunnen afbreken.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima antwoord. Ik had ongeveer hetzelfde willen antwoorden.
+