Wat moet ik doen met deze merel ei?

Op straat vond ik denet een merel ei, ik heb deze ff laten doorschijnen en de bovenkant (dus het smalste gedeelte) is zwart en de rest lijkt.. 'leeg' te zijn (ik kan daar dus door heen schijnen). Zit er een wezen in of is het gewoon de dooier die.. donker is?

Toegevoegd na 19 minuten:
Ik heb dit ei dus op straat gevonden, niet in een nest!

12 jaar geleden
in: Wonen
12.5K
Ivana
12 jaar geleden
Vogels gooien eieren die niet goed zijn uit het nest. Wat jij over de inhoud vertelt, klopt met mijn idee dat het een uitgeworpen ei is. Gooi maar gewoon in de vuilnisbak. Niets aan te doen. Dat gebeurt met de regelmaat van de klok.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
welke merel legt een ei op straat???
Powergen
12 jaar geleden
Welke merel? Denk niet dat merel dat zelf heeft gedaan... maar is gerooft door een andere vogel ofzo (iig niet door mij)
Powergen
12 jaar geleden
Wel van de straat gerooft...
Ivana
12 jaar geleden
Bij ons staan in alle straten bomen. Sorry. Ik ging van de veronderstelling uit dat dat overal zo is (dorpsmens hè!).

Het beste antwoord

Misschien zit er een begin van nieuw leven in dat eitje. Alleen zal dat niet tot wasdom meer komen. Jammer, weggooien zal het enige zijn wat je kan doen.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Wat wou je doen, hem zelf uitbroeden?
Laat de natuur zijn gang gaan en leg t ei terug.
Leg je het in een nest dan stinkt het nest naar mens en heb je kans dat moedermerel ook niet meer terug komt.
Had t gewoon laten liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat Martine hier zegt is waar, terugleggen kan je het niet meer. Je kan wel bij de dierenarts of dierenwinkel uitleggen wat je voor vergissing gemaakt hebt en dat het door moedermerel waarschijnlijk niet meer uitgebroed kan worden en welke temperatuur dit ei nodig heeft om alsnog uit te komen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat je op het eerste oog niet ziet kan nog komen....het jong moet nog groeien net als een mensenzaadje bij de moeder in de buik, die is ook niet meteen de eerste dag 50 cm bijvoorbeeld.

Toegevoegd na 17 minuten:
Ik maak toch een behoorlijke vergissing. Ik zie nu dat je hem gevonden hebt, in dat geval heb ik respect voor je bezorgheid over dit ei. Vergeet mijn zin over een vergissing van jouw kant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Excuzes moi, er is wel een vergissing gemaakt maar dan van mijn kant zie ik. Ik heb me te veel door haar antwoord laten beinvloeden. Vergeet die zin alsjeblieft. Bedankt dat je het even meldt. :-)
Powergen
12 jaar geleden
Ik vergeef het je.. - is niet van mij ;) (Ik ga je ook geen plusje geven :$ :P.. behalve bij beste antwoord..)
Laten we de natuur de natuur blijven.
Ieder voorjaar gaan er honderd duizenden eitjes verloren, door foutjes van de vogelmoeder, het uithalen van nesten door katten, eksters, vlaamse gaaien, kraaien enz.
Indien we ons zouden gaan ontfermen over losliggende eitjes, uitgehaalde nestjes, zwakke jonge vogeltjes enz.
Dan zouden we de zwakkere ook in leven houden, waardoor de hele soort een gevaar gaat lopen.
Omdat de zwakkere en de minder slimme vogels ook weer jonge kunnen krijgen die nog minder slim en nog zwakker zijn.
In de echte natuur vallen al die zwakken en minder slimme gewoon af, dat zijn er in ons land ieder voorjaar een paar miljoen jonge vogeltjes.
Door deze natuurlijke selectie blijven alleen de slimmere en gezonde vogeltjes over.
En alleen maar zo, kan de soort in stand gehouden worden.
Dus het eitje maar weg gooien, hoe goed en nobel je bedoelingen ook mogen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ wijze woorden..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, al hoop ik niet dat het op mensen ook zo van toepassing is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger wel, tegenwoordig in ons land niet meer, maar landen zoals Afrika ook nog steeds, bij iedere nieuwe hongersnood, vallen al de zwakken weer af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in Westerse landen worden de mensen dus steeds zwakker en dommer, omdat wij mensen zo goed voor onze zwakke soortgenoten zorgen dat zij zich ook kunnen voortplanten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja!
het enige wat je nog kan doen is het ei weggooien.
het kan zijn dat het door de moeder uit het nest gekiept is, of een ekster of kraai heeft het gejat en verloren.
hoe dan ook, je kan er niets mee.
als je het ei uit zou willen broeden, dan is niet alleen de temperatuur van belang, maar ook de luchtvochtigheid, evenals regelmatig keren.
dat is dus geen sinecure.
en stel dat het zou lukken, dan zit je met een pasgeboren mereltje, wat je niet groot gaat krijgen.
je kan er dus helaas niets mee.

mocht je trouwens eens een jong vogeltje vinden wat uit het nest is gevallen, dan kan je dat gerust terugzetten, en de ouders zullen er weer voor zorgen.
dat dieren hun jongen niet meer verzorgen als ze naar mens ruiken geldt alleen voor zoogdieren, niet voor vogels.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ mooi ..zoals altijd..
Rieneke1
12 jaar geleden
bedankt marion! *bloos* :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hier hebben we wat aan.
Rieneke1
12 jaar geleden
dank pokemon!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is geen nestvlieder, dan zou er nog een kansje zijn.
+