Wat te doen tegen een nachtvlinder plaag?

Hallo, ik heb sinds 4 weken een soort plaag van nachtvlinders. Overdag zie ik ze niet, of het valt me niet gewoon op. 's Avonds ga ik dan mijn bed in liggen en zie ik er zo 3 zitten. Heel irritant. Ik heb het gevoel alsof ze door een spleet die tussen het schuine dak en mijn muur mijn kamer in komen. Ook lijkt het net alsof ik ze soort (getik) van hoor lopen. Wat kan ik hier tegen doen. Ik wil graag van deze beesten af.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
3.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
spleet dichtstoppen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar heb ik vrij weinig aan als ze er waarschijnlijk van buiten in komen he. Dan blijf ik ze horen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drie is niet bepaald een plaag...

Antwoorden (1)

Nachtvlinders hoor je beslist niet lopen. Loopgeluiden komen eerder van muizen en/of vogels in het dak af.
Als je geen nachtvlinders in je kamer wilt, zul je moeten zorgen dat je toegangen afsluit met bijvoorbeeld horrengaas. Als jij het raam open hebt staan 's avonds en je doet het licht aan, dan trek je nachtvlinders. Breng horrengaas aan bij je raam en die spleet die er volgens jou is, en ze kunnen niet meer binnenkomen.
Wat de loopgeluiden betreft: kan het zijn dat er mussen of kauwen nestelen in je dak? Die hoor je. Ze doen verder niks, en als de broedtijd voorbij is, houdt het weer op.