Waar moet je op letten als je een loungeset koopt? Willen hem graag 's winters buiten laten staan.

http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=946838
Jysk heeft deze aanbieding voor 300 euro? Iemand ervaring mee? Blokker heeft een set voor 299 4 delig.
Leenbakker 369 met aluminiumframe staat er, is dit goed?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (3)

Dan moet je er op letten at-ie van weerbestendig materiaal is gemaakt. Wicker maakt wat dat betreft een goede kans. Maar net als alle materialen geldt ook voor wicker : buiten is e levensuur ALTIJD korter dan binnen. Maar de meeste schade lopen kunststof tuinmeubelen (waar ook deze onder vallen) uiteindelijk 's zomers op, in de volle felle zon.
Aluminium frame hebben de genoemde sets allemaal, en is prima. Gaat vermoedelijk uiteindelijk langer mee dan het kunststof, dat ook heel wat jaartjes voor de boeg kan hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar je vooral op moet letten is of de set lekker zit. Dat klinkt als een open deur, maar een vriend van me heeft een enorme tuinmeubelvoorraad en daar is duidelijk te voelen dat vooral goedkope sets zijn bedacht om zo goedkoop mogelijk te produceren en niet om zo lekker mogelijk te zitten. Zo is de rugleuning vaak te laag (weinig materiaal, dus weer een paar dollar gespaard) en staat deze veel te rechtop (lekker makkelijk aan elkaar te zetten met een machine)

Ook zijn de frames vaak slecht in elkaar gelast en gaat het frame weliswaar niet roesten, maar de bevestigingspunten wel. En dan breekt de boel alsnog af.

Ook zijn de kussens vaak van mindere kwaliteit en niet weerbestendig. Ook verhoogt het comfort niet.

Wil je om de drie jaar een nieuwe set, koop dan bij Blokker of Gamma. Wil je lekker zitten en er jaren plezier van hebben, ga dan eens in diverse sets zitten en kijk dan wat het kost en of je het bedrag waard vindt.
paulus811
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lekker zitten is belangrijk, met name de bankjes zakken nogal eens door!
Een stevige wicker vlechtwerk, deze gaat vrij gemakkelijk stuk op de hoeken, vooral als het altijd onbeschermd buiten staat.. Denk ook aan de kussens, dat je ruimte hebt om ze op te bergen..