welke bouwmaterialen heb je nodig voor het bouwen van een huis? (geen aantallen nodig)

welke bouwmaterialen worden er gebruikt voor de bouw van een huis?
ik hoef geen aantallen, maar gewoon welke materialen.
als het kan verschillende materialen voor verschillende dingen zoals: kozijnen van hout of van kunststof.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
17.3K

Het beste antwoord

We beginnen van onderaan met het vlak maken van de grond met : Zand
Daarop komt een fundering met: Beton
(zand, cement,grind en wapeningsstaal)

Daarop komt de beganegrond vloer: Beton

binnenmuren kunnen zijn van: kalkzandsteen (lijm), hout( stijl en regelwerk met daar tussen minerale wol) of baksteen (mortel).

Isolatiemateriaal voor de spouwmuur.

Ventilatieroosters voor de kruipruimte

Dpc folie voor de waterkering en optrekkend vocht.

smeervloer bestaat uit zand en cement.

Kozijnen kunnen zijn van hout, kunststof of aluminium.

Het dak bestaat uit of traditioneel van balkhout met daarop houten geschaafde delen en daarop weer tengels folie en panlatten of een sandwich plaat samengesteld uit een binnen afwerking met daar tussen isolatie en tengels.

Dakpannen van beton of keramisch. Je zou ook bitumen kunnen gebruiken maar dat is meestal alleen voor een platdak.

Dakgoten: zink

Hemelwaterafvoeren: pvc

Waterdichte afwerking dak: Lood

Rioleringen: pvc

Leidingwerk (water en gas) : koper

Glas: Ramen

binnendeuren en buitendeuren met scharnieren of paumelles

Deurbeslag: Sloten, Cilinders, deurkrukken, deurschildjes,sluitkommen en sluitplaatjes.

Verder heb je nog het electra met: een meterkast, schakelaars, wandcontactdozen, pvc buizen, koperdraad en verdeeldozen

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje heb geholpen. Verder zou ik even niet weten. Succes er mee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Probeer eens aan zogenaamde "bestek" boeken te komen.
Staat precies in beschreven welke materialen gebruikt moeten worden.
Dit is per woning verschillend.