woon in huurhuis(particulier)ook hebben wij een koopwoning,kan ik mij daar inschrijven en man en kinderen op huurwoning wat zijn conseq. qua belastin?

De vraag luidt precies of ik apart van mijn gezin ingeschreven kan staan in de gba, terwijl we wel samen wonen in het huurhuis wat wij huren van familie. Legaal welteverstaan. Wat zijn de consequenties van hypotheekaftrek voor mijn eigen woning en dat van de familie van wie wij huren. Heeft het consequenties voor onze belastingaangiften omdat wij dan op papier apart wonen, terwijl wij in real life samen wonen.
Duidelijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

Je moet je op het adres inschrijven waar je woont. Daarin heb je geen keuze.
Hoofdregel: Als je niet in je eigen woning woont en zij staat niet te koop, mag je de hypotheekrente niet aftrekken, maar heb je ook geen bijtelling eigen woning.

Als je getrouwd bent dan ben je fiscaalpartner ongeacht of je samenwoont of niet.