Deuren open of dicht?(zie toelichting)

Wat is beter? Een leegstaand huis waar de cv verwarming op 15 graden staat, is het beter om de deuren open of dicht houden binnenshuis? In elke ruimte is een radiator

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
2.3K

Het beste antwoord

Als alle deuren open staan gaat het tochten en het is kouder in huis waardoor de radiator vaker aan slaat.
Hou je de deuren dicht dan slaat de radiator minder vaak aan, maar vaak genoeg om geen bevriezingen te krijgen.
Voor je portomonaie is het dus beter de deuren te sluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als ik jou was zou ik de deuren open laten staan.
En in een leeg huis zou ik gerust de temp. op
14 graden zetten, zeker als je alle deuren open
open heeft staan.
burgos
12 jaar geleden
Ik zou ze dicht laten want als het kouder wordt springt de cv vanzelf aan en kost het extra energie.
12 jaar geleden
Wat bedoel je eigenlijk met beter?
Normaliter wordt de ketel bediend door de thermostaat in de huiskamer. In de andere ruimten zijn de radiatoren zodanig van afmeting dat de temperaturen daar lager liggen. Als je alle deuren open zet wordt het in al die ruimtes net zo warm als in de huiskamer. Warmer dus dan de bedoeling was. Dat kost dus extra energie. Dat wel. Maar de thermostaat staat nogal laag, dus dat is toch wel zuinig.
Nogmaals, wat bedoel je met beter.