Een vink vliegt al weken lang steeds tegen onze ramen, met opzet. Rondom het huis zitten op alle ramen strepen. Waarom doet die vink dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
11.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij vindt het erg gezellig uit zien bij jullie en zou er misschien graag bij willen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
blinde vink?

Het beste antwoord

niet alleen vinken maar ook andere vogels kunnen ramen, auto's en autospiegeltjes aanvallen.
ze zien hun eigen weerspiegeling, en denken een ander mannetje te zien wat verjaagd moet worden.
het is nog wel vroeg in het jaar voor dat soort fratsen, maar de natuur is sowieso een beetje van slag.
hopelijk stopt hij ermee naarmate je ramen vuiler worden.
even niet schoonmaken is het devies.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er wordt al druk gekoppeld bij diverse vogels, er wordt ook al gezongen. En sommige vogels zijn altijd fel tegen 'concurrenten'.
Rieneke1
12 jaar geleden
vinken leggen vanaf april tot juni.
lijkt me toch wel vroeg om nu al te sjanzen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst verloven en nestbouwen, dan komen de eitjes pas ;-)

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk omdat hij zijn eigen spiegelbeeld als concurrent ziet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze vogel heeft, hoe gek het ook klinkt zijn partner voor het volgende broedseizoen al gevonden, en duldt geen concurrent in de buurt. Omdat ramen weerspiegelen ziet hij als hij voorbij de raam vliegt een concurrent in de raam en deze moet kost wat kost weg. Ik heb ooit in een zaak gewerkt waar alle ramen met folie waren beplakt. Er waren mezen bij die dit maanden volhielden. Als je de raam met iets afplakt zodat de spiegeling weg is, dan is het afgelopen.