Wat voor een kabel heb ik nodig om mijn iPad aan te sluiten op mijn stereo?

Ik heb begrepen dat ik mijn iPad op mijn stereo kan aansluiten zodat de muziek van mijn iPad te horen is via mijn stereo. Nu ben ik geen ster en technologie dus ik hoop dat iemand me kan vertellen of dat zo is en ook welk kabel ik nodig heb. Alvast bedankt voor de hulp en tips.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
9.2K

Antwoorden (4)

Er zijn "jack" naar "tulp" kabels te koop. (saturn of mediamarkt). Die kan je aansluiten op de koptelefoon uitgang van je ipad
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik verbind met deze kabel een Ipod Touch met de home cinema. Het geluid is veel beter dan dat je de oortelefoon uitgang zou nemen, om het signaal direct naar de stereo wordt geleid en niet eerst vervormd wordt door de oortelefoonversterker.

Met deze kabel kun je ook beeld uitvoeren naar tv.

Er staat niet expliciet bij dat de kabel ook op de Ipad past, maar voorzover ik weet is het dezelfde aansluiting als de Iphone en Ipod.

Voor een euro of 5 het proberen waard. Ik heb dit kabeltje zelf en leen het ook vaak uit, dus mocht het niet werken dan heb je die 5 euro zo weer terug.
paulus811
12 jaar geleden
Bovenstaand antwoord is helemaal correct maar ik wil je er toch op wijzen dat je ook met airplay heel erg prettig je muziek van een mobiel apple apparaat via een airport express kunt afspelen op andere apparatuur.
Draadloos, dus lekker flexibel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf heb ik zoals op de foto, de gele en de witte tulp stekkertjes en aan de andere kant van de kabel de plug die ook aan kop telefoon zit. Bij de "Handy Man" of bij boven genoemde zaken.