wie kan mij goede informatie geven over bepaalde landbouw machines en dergelijke? (zie extra uitleg)

Wat ik zoek is een oogstmachine voor graan. zo 1tje die graan oogst, dorst en als het ff kan ook de stelen samenbindt tot balen.
volgens mij heet zoiets een combine. . .
daarnaast zoek ik nog een waterpomp om het water uit de sloot op het gewas te kunnen spuiten.

over die combine.
zelf denk ik dat het het handigste is als je zo'n ding uit losse onderdelen neemt.
dus een tractor met daarachter de oogst/dorstmachine zodat je de tractor ook voor andere dingen kunt gebruiken.

er wordt wel van alles aangeboden maar ik heb geen flauw idee waar ik op moet letten.
(moet je bijvoorbeeld alles van 1 merk kopen of zijn verschillende merken te combineren?)

het is de bedoeling dat het in marokko ingezet gaat worden op een landbouwproject en eventueel technisch niet al te complex zodat ze het daar ook kunnen repareren als het defect is.
waar koop je dit soort dingen?

nog los van de daadwerkelijke apparatuur zoek ik ook meer informatiebronnen over deze machines.
en wellicht is het eventueel mogelijk om een eigen handel op te starten zodat ze in marokko hun landbouw kunnen verbeteren.

elke informatie is welkom

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Ik heb hier een site met sites waar ze dit soort machines verkopen, en bij de meeste sites staan de specificaties erbij. http://www.kellysearch.nl/nl-product-45340.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thnx

Andere antwoorden (1)

Een niet-zelfrijdende maaidorsmachine (combine) achter de trekker noemen we een sleper. Als ze nog te vinden zijn zijn ze niet goedkoop, want veel rentenierende boeren verzamelen die oude spulletjes.
Tegenwoordig zijn haast alle machines te combineren, omdat maten, toerentallen etc. zijn gestandaardiseerd.
Bij oudere machines moet je daat wel speciaal op letten.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thnx