Is 3000 euro genoeg om te kunnen verhuizen naar een eigen woning? (incl inboedel, vloer en muren)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
verf is vaak duur, dus als tip wil ik meegeven om op marktplaats te kijken. Mensen kopen vaak teveel en wat ze overhebben zetten ze daarop. Voor jou gewoon elk muurtje een creatief kleurtje ( of alles wit ofzo ) Ik weet verder niet hoe groot je nieuwe optrekje is maar als je bijv. vloerbedekking of zeil wil kan je ook overgebleven coupons bij de winkel kopen ( niet duur ) alhoewel laminaat ook al voor weinig te krijgen is. 3000 gaat zeker lukken hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie tip van die verf: ik had laatst 50 liter van de verf de kleur en het merk dat ik zocht voor 80,- , normaal 300,- af en toe in de aanbieding voor 200,-
Ze hadden besloten en toch maar te laten spuiten.
Bij de action zijn de verfspullen prima, zeker voor eenmalig gebruik.

Antwoorden (7)

Moet lukken, je hebt dan niet een topinrichting, maar het kan zeker lukken, bij de kringloop kun je mooi spul treffen voor weinig geld. Een maat van me heeft voor 400 euro de hele woonkamer gedaan.
En het ziet er -zeker als starter- nog goed uit ook. Moet je net treffen, mooi spul voor weinig.

Ook een vloerkleed en andere spullen hoeven echt geen fortuin te kosten.

Orienteer je goed en met geduld en een beetje mazzel kun je ZAT voor 3000 euro mooie spullen realiseren,
succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eens, moet zeker lukken voor die prijs! En ik neem aan dat de vraagsteller geen eengezinswoning hoeft te gaan inrichten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@absor
het gaat hier om een alleenstaande (maak ik op uit eerder gestelde vragen) Daar had ik verder niet eens over nagedacht, , maar je maakte me nieuwsgierig met je reactie + Ik ga ook even een plus uitdelen aan de reageerder die zei dat het ook een goed idee was om vrienden, kennissen en je omgeving e.d. te laten weten dat je meubels gebruiken kunt... Alles wat je krijgen kan is mooi meegenomen, tenzij het gewoon zooi is:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat moet zeker lukken,mijn zoon is onlangs ook op zichzelf gaan wonen en heeft het éen en ander bij de kringloop vandaan gehaald,maar omdat hij iets meer te besteden had,heeft hij wel een nieuwe koelkast,wasautomaat, t.v. linnenkast en bed aangeschaft en dan ook nog nieuwe keukenspulletjes,hij was toen rond de 4500 euro kwijt.
Het is krap, maar als je niet meteen luxe wilt wonen kom je al een heel eind. Een goede methode om aan gratis spullen te komen, is om in familie en vriendenkring te zeggen dat je gaat verhuizen en dat je meubels zoekt.
Je krijgt een allegaartje, maar het is wel van jou, en dan kun je geleidelijk aan je eigen smaak aanschaffen
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen idee wat er mis is met dit antwoord dat je twee minnen op de koop toe moet nemen, een plus + wan mij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een plus van mij er bij.
anneliez
12 jaar geleden
dank jullie ;)
Mits de woning niet te groot is, moet dit toch lukken. Mits je goedkope vloerbedekking neemt, en idem behang of gesausde muren. Voor meubels kijk je bij de Tweede Kans bedrijven waar er in elke plaats wel een van is. Die hebben meestal ook allerlei andere benodigdheden.
Verder vraag je rond bij familie en vrienden en je zal verrast zijn hoe goed je huis kan worden ingericht voor weinig geld.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn zus is laatst verhuisd en toen heb ik een 2-zits bank gekocht voor maar €20!! Hij zit echt super en heeft helemaal geen beschadiging. Wat ik hiermee wil zeggen is, met €3000 zal het lukken, maar je zult overal moeten gaan kijken naar spulletjes. Niet alles bij de ikea gaan kopen bijvoorbeeld. Kijk eens bij Switch zaken, of andere tweedehands winkels. Succes !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor: Marktplaats, daar is alles te vinden.
Kliklaminaat is, als het er netjes uitgehaald wordt, prima één keer opnieuw te leggen.
Als je eisen niet al te hoog zijn is er genoeg gratis of bijna gratis op te halen.

Maar het kan ook anders:
tv: 1000,-
stereo: 1000,-
playstation met een paar spellen: 500,-
verder heb je alleen nog een matras nodig en een paar bierkratjes nodig, dat moet wel lukken voor 500,-
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk ook eens op deze site. Zit vaak best leuk spul bij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat moet haalbaar zijn. Veel kosten gaan zitten in vloerbedekking, gordijnen enz. Daarvoor moet je echt naar goedkope zaken zoeken, want de prijzen kunnen enorm verschillen.

Meubels zijn gemakkelijker tweedehands te krijgen, en die kun je na een tijdje vervangen door nieuwe.

Toen ik ging verhuizen heb ik gezorgd dat ik een goede basisinrichting had, waarbij ik veel vergelijkend warenonderzoek gedaan heb via internet. Toen het geld op was, heb ik me voorgenomen om ieder jaar in het voorjaar te kijken of ik nog wat nieuws aan wilde schaffen. Zo bleef het groeien en steeds meer in mijn eigen smaak komen. Na een paar jaar was er weinig meer te wensen over en nu hoeft het alleen nog maar onderhouden te worden.