Waar kan ik vinden wat ik allemaal nodig heb als ik het huis uit ga?

Ik ga binnenkort het huis uit. Ik woon nu bij m'n moeder, en ga rond 1 december verhuizen. wat moet ik allemaal aanschaffen voor mijn nieuwe huis? Ik ga in een groot koophuis wonen samen met een vriendin. Wat heb ik allemaal nodig qua spullen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.2K

Antwoorden (5)

Die lijst is echt te lang om hier op te sommen.

Hier krijg je een idee wat je allemaal meteen nodig hebt, en waar je even mee kan wachten:

http://huis-en-tuin.infonu.nl/diversen/138-handig-als-je-uit-huis-gaat-een-uitzetlijst.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Belachelijk lange lijst. Broodtrommel, fluitketel, gebaksvorkjes........ Het lijkt wel 50 jaar geleden gemaakt, die lijst!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog een paar tips onder deze link. http://huis-en-tuin.infonu.nl/wonen/43947-je-uitzet-bij-elkaar-verzamelen.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad momo, het is een redelijk complete lijst. Maar het staat vraagsteller vrij om te gebruiken wat voor hem van toepassing is.
Een fluitketel staat bij ons op de houtkachel om de lucht te bevochtigen. En gebaksvorkjes heb ik toch ook, hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik heb ook gebaksvorkjes. Maar als je over twee weken gaat verhuizen en je hebt nog niks, lijkt mij dat geen prioriteit. Overigens een plus: +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo acuut kun je je volgens mij hooguit nog afvragen : " Waarom ben ik niet op tijd begonnen spullen te kopen of voor verjaardagen te vragen ??"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En alleen de persoon zelf weet het antwoord ;)
Je hebt helemaal niets nodig qua spullen.

Als je een slaapmatje hebt en een deken of
slaapzak en wat te eten, dan heb je genoeg.

Misschien vind je gordijnen voor de ramen fijn:
dan koop je die.

Misschien wil je zelf koken: dan heb je een gasfornuis nodig en wat pannen en eetgerei:
dan koop je dat.

En zo gaat het met alles.

"Nodig" is bijna niks.

"Wenselijk" kan heel veel zijn.

Maar het meeste hoeft niet meteen.
Of niet nieuw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grappig, die minnen. Voor de minnaars hier nog een lijst.
Kan je vergelijken of je echt alles wel hebt. http://www.huishoudplaza.nl/Tips/art/713/uitzetlijst-checklist-uitzet-student
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha wel leuk. Wij hebben zelf heel weinig gekocht. Vrijwel de hele servies en bestek bende hebben we gekregen. Wij hebben alleen een eettafel met 4 stoelen, bank, salontafel, tv tafel (totaal 225 euro) gasfornuis, wasmachine en een koelkast gekocht. Wel een leuk goed antwoord!! + Daarvoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Perfect antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vind ik ook. De een is de ander niet maar als ik zie hoe inventief asielzoekers en nieuwbakken statushouders zijn om hun appartement of huis met kringloopspullen in te richten dan kan menig autochtoon daar een voorbeeld aan nemen. +1
Wat je nodig hebt hangt heel erg af van jouw persoonlijke wensen en je plannen. Ga je bijvoorbeeld zelf koken? Het kan een goed idee zijn om eens bij IKEA te gaan kijken. Naast meubels hebben ze daar ook allerlei aardige woonideeën en startpakketten met serviesgoed en keukengerei.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je weet toch wat er allemaal ongeveer in een gemiddeld huis staat aan noodzakelijkheden ? Dat heb je dus sowieso nodig . Loop anders de Gouden Kampeerregels (Scouting) nog eens af, en kijk waar de gaten zitten :

Kan ik slapen ? (Bed en toebehoren)
Kan ik mezelf verzorgen ? (handdoeken, toiletaccesoires etc)
Kan ik eten & drinken ? (eet- en kookgerei en gelegenheid en gereedschap plus plaats om te eten)
Kan ik me ontspannen ? (televisie, computer)

En voor een huis komt daar bij : kan ik al mijn -toekomstige- spullen kwijt ? (kasten).

Ik hoop dat je een deel van je budget bewaard hebt, want in een groot huis gaan VEEL spullen. Vraag je echter wel af of je ze allemaal (acuut) nodig hebt, en begin desnoods met afdankertjes en tweedehandsjes, zodat je stap vor stap je huis kunt inrichten zoals jullie willen / mooi vinden, en je niet je hele startkapitaal in relatief dure nieuwe spullen stopt die niet precies zijn wat je wilt danwel niet van de kwaliteit die je wilt.

En je zult ook moeten schilderen, behangen en vloeren leggen ; ook daar gaat een lieve duit in zitten en dat is veel moeilijker ' op een kopie' te realiseren.

Met alleen een bed, een pan, een koekenpan, twee borden en twee koffiemokken en bestek kom je een heel eind, maar dat blijft niet lang romantisch. Echter, je moet ook niet de illusie hebben dat jullie kunnen beginnen op het punt waar je ouders na 25 jaar huwelijk geëindigd zijn ; dat is een denkfout die helaas veel jonge mensen tegenwoordig maken, en de oorzaak van veel financiële problemen bij jonggehuwden.

Heel wat mensen van mijn generatie en daarvoor zijn begonnen met sinaasappelkistjes en spullen van de kraak, en hebben dat langzaam uitgebouwd. Bovendien spaarden ze vaak ook nog voor (een deel van de) 'uitzet'. Maar als je ' binnenkort' het huis uit gaat, ben je daar een beetje laat mee. Hopelijk heeft je vriendin een wat vooruitziender blik gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
denk niet alleen aan spullen maar ook aan verzekeringen enzo hier kun je voor kijken bij nibudjong .nl of vraag eens aan je moeder of ze je kan helpen met uitzoeken wat je allemaal nodig hebt en moet doen voor als je op jezelf gaat.