Welke bomen struiken kan ik neersetten in mijn tuin die bladhoudend zijn, en ook bloeien, die er het hele jaar wel mooi zijn?

liefst waar ook vogels in kunnen schuilen, een die gemiddeld groeit, maar niet hoger wordt dan 2 a 3 meter

Toegevoegd na 2 minuten:
komt dan rechtsachter (zie foto)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.7K

Het beste antwoord

Ik noem er een paar: Viburnum Tinus, die wordt wel groot maar als je regelmatig terugsnoeit kan je dat tegenhouden., Rhododendron, die bloeit in het voorjaar, Skimmia Japonica "Rubella", Laurierkers, Photinia. In hoekjes kun je ook voor een niet woekerende bamboesoort kiezen. Maar het is best persoonlijk welke boom of struik jij mooi vindt. Het is mooi als je in je tuin verschillende kleuren groen hebt, anders wordt het al snel saai. Kijk ook eens op Tuinplant.nl en ga dan naar "bladhoudend"
Dan zie je van allerlei gevarieerde struiken en bomen een foto en beschrijving.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

- De hulst blijft het hele jaar groen en draagt rode bessen, waar de vogels gek op zijn;
-De skimmia is een mooie groenblijvende struik, met rode bloemtrosjes, die gebruikt kunnen worden in kerststukjes;
- De viburnum tinus is een prachtige struik met witte
bloemtrosjes en nma de bloei zwarte besjes (ook op
stam te koop);
- De mahonia heeft donkergroene stekelige bladeren en
vroeg in het voorjaar met gele geurende bloemtrossen;
- Het eucalyptus boompje heeft grijsgroene blaadjes en is een sierraad in mand of pot;
- Als boom zijn er natuurlijk de spar en de den of de apenbroodboom;