Waar kan ik historische gegevens van mijn woning en vorige eigenaars opvragen?

Ik heb een woning uit de jaren 30 van de vorige eeuw en het lijkt me leuk om informatie over vorige eigenaars (eigendomsakten) e.d. in te zien. Ook informatie over mijn straat is welkom. Op de website van het Kadaster kan ik zo gauw niet vinden wat ik zoek.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
8.4K

Het beste antwoord

Als je bij het gemeentearchief zoekt, kunnen zij je helpen. Ze hebben vaak ook oude kadasterkaarten liggen met veel meer informatie. Kadaster onderzoek is wel even lastig, maar ik weet bij mijn gemeente dat je een cursus ervoor kunt volgen, en als je logisch ingesteld bent heb je het zo onder de knie. Anders weet de archivaris je wel te helpen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, ik ga eens snuffelen.

Andere antwoorden (2)

Ga eens naar het gemeentearchief, daar is veel over dit soort zaken te vinden

Toegevoegd na 3 uur:
soms kun je op de site van het gemeentearchief ook al wel wat vinden
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de tip, ik zal eens kijken of mijn gemeente een dergelijk archief heeft. Ongetwijfeld.
anneliez
12 jaar geleden
De meeste gemeentes hebben dat wel, anders een streekarchief. maar dat kunnen zij je wel vertellen.
Ook bij het kadaster is deze informatie te vinden. Is geloof ik niet gratis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht eerst dat ik bij het Kadaster moest zijn, maar vind zo snel niet wat ik zoek. Het geeft overigens niets als het een paar tientjes kost.