Burgemeester Jorritsma mocht geen grondwater gebruiken voor het verwarmen en koelen van haar huis. Het illegaal onttrekken van grondwater is een economisch delict. Op overtreding van de provinciale verordening staat een maximumstraf van drie weken hechtenis of een boete van 2.250 euro.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Aan het onttrekken van grondwater is wetgeving verbonden. Bronnen waar niet meer dan tien kubieke meter per uur of 5000 kuub per kwartaal aan wordt onttrokken, hoeven alleen gemeld te worden.
Daarboven moet je grondwaterbelasting gaan betalen.
AWM
14 jaar geleden
Dat spuit niet vanzelf omhoog dus het kost je op z'n minst ellebogenstoom en anders wel elektrisiteit voor de pomp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou wel gratis moeten zijn als ze een huis van de toekomst milieuvriendelijk willen maken.In azie heeft elk huis(laagbouw) een eigen watercircuit.