Weet iemand waarop deze plant waterige druppels van de bladeren lekt?

Sinds kort vind ik heldere druppels op de grond onder de plant. Bij nadere inspectie komt het van het blad af.
Ik heb goed gezocht, maar hij heeft geen luis. Wat kan dit zijn en waarom doet hij dit? Hij heeft niet vlak voor het lekken water gekregen.

Toegevoegd na 39 minuten:
Trouwens: wil iemand een stek? Stuur ik op in een grote enveloppe.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
7K

Het beste antwoord

het is een bekend verschijnsel dat bij sommige kamerplanten druppels aan bladeren hangen.
Vooral de dieffenbachia en de Scindapsus ( jouw foto) staan er om bekend.
Mogelijk nemen dit soort planten soms te veel vocht op uit de pot en laten dat weer weglekken via hun blad.
In de bladeren van een plant is altijd een bepaalde spanning aanwezig, die door de stuw van de wortels en de aanwezige zouten, op spanning wordt gehouden.
Ik heb hier een siergember staan, die doet dit ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nooit geweten en nooit eerder gezien.
Ivana
12 jaar geleden
@eddijst. Puntje, vooral voor de naam van de plant op de foto. Ik wil hem al zo lang, maar wist niet hoe hij heette. Hier noemen we hem "eeuwige liefde", maar daar kon de hovenier geen chocola van maken!
Meike, bedankt voor het aanbod van het stekje. Ik ga een heel grote bestellen, niet kapot te krijgen die plant. Geweldig voor studentenkamers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is naast de Sanseveria, een van de allersterkste planten voor in huis.
Cryofiel
12 jaar geleden
En voor in kantoor, daar zie je ze ook overal. Overigens hebben mijn planten ook vaak druppels aan de punten van de bladeren.