Nadat HR ketel van de stroom is geweest knippert de thermostaat met de code OF, wat moet ik doen om weer warmte te krijgen uit de CV?

Het is een Danfoss thermostaat en een Intergas HR ketel. De ketel werkt verder goed, krijg warm water uit de kraan en douche, kan alleen de verwarming niet meer regelen via de thermostaat, wat wel een probleem gaat worden met de winter. Zit even te krap voor een verwarmingsmonteur dus mijn vraag is er een simpele oplossing hiervoor?

Toegevoegd na 4 uur:
De thermostaat knippert. Het is een Danfoss Randall 087N725100 RET B. De HR ketel is een Intergas Kompakt HRE. Resetten van die laatste heeft geen zin, heb ik al geprobeerd (volgens de handleiding, heb geen handleiding van de thermostaat).

Toegevoegd na 4 uur:
Heb het uitgevonden door te Googlen naar het typenummer. Op de Engelse Danfoss site staat een handleiding. OF betekent dat de batterijen leeg zijn. Curieus want dat is natuurlijk het eerste wat ik getest heb (met een batterijtester die kennelijk niet geheel perfect meer werkt). Ik heb ze vervangen door twee andere (alkaline) batterijen en nu doet ie het wel weer.

Bronnen:
http://danfoss-randall.co.uk/Product/087N7251_MNU17433275.html
http://danfoss.ipapercms.dk/Heating/AutoGen/VIRKB31H/?ForceLanguage=en-UK

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
11.3K
ItisILeClerc
12 jaar geleden
manual lezen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, even opzoeken wat die foutmelding betekent.

Het beste antwoord

Staat er ook wat op het temperatuurdisplay?

Eerst resetten.
Met de resetknop of anders de stekker er nog een keer uit halen.
Als dat niet werkt dan moet er waarschijnlijk een sensor vervangen worden.

onderstaande komt uit de link:

Temperatuur Service Omschrijving Mogelijke oorzaak/oplossing
display display
1 0 Sensorfout S1 • Controleer bedrading op breuk
• Vervang S1
2 0 Sensorfout S2 • Controleer bedrading op breuk
• Vervang S2
3 0 Sensorfout warmwater-sensor S3 • Controleer bedrading op breuk
• Vervang, warmwatersensor S3
0 Sensorfout na zelf controle • Vervang S1 en/of S2

F of h Interne fout • Reset het toestel
• Aardingsfout

Toegevoegd na 4 minuten:
na nog een keer lezen:
knippert de ketel of de thermostaat?
bovenstaande geldt voor de ketel.
Als het de thermostaat is dan moet je het typenummer ook geven en natuurlijk eerst zelf kijken of de codes in je gebruiksaanwijzing staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de tip ieg. Is wellicht behulpzaam voor een volgende crisis.

Andere antwoorden (1)

Probeer je cv systeem te resetten dmv de resetknop of de stekker er even uit te halen en na een paar minuten weer terug te steken.

Toegevoegd na 4 uur:
Dan ben ik bang dat je thermostaat naar zijn grootje is.