Hoe sluit je een 3 puntsslot ?

We zijn net verhuisd. De deur van ons terras werkt met een 3puntsslot. Jammer genoeg krijgen we de deur niet op slot.

Kent er iemand het trucje om de deur toe te krijgen?

(We veronderstellen dat het een juiste combinatie van de klink naar boven/beneden en een aantal keer aan de sleutel draaien is.)

Toegevoegd na 2 uur:
Klink naar boven, loslaten en dan op slot werkte niet...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vrees dat dat per slot weer verschillend kan zijn. Er vanuit gaande dat je het over een schuifdeur (schuifpui) hebt: Bij onze schuifpui (terrasdeur) kunnen we de deur alleen op slot draaien als de deurklink in horizontale toestand is. (zoals de deurklinken van gewone binnendeuren normaal gesproken ook staan).
Open schuiven van de deur kan alleen maar als de deurklink naar beneden "wijst".
Maar ik weet ook dat er deuren zijn, die je pas op slot kan draaien als de deurklink naar beneden wijst. Het blijft dus even uitproberen.

Antwoorden (2)

Wij moeten eerst de klink helemaal naar boven duwen. dan loslaten en dan de deur op slot draaien. succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar het kan ook zijn dat de deur niet goed gesteld is, maw een sluitpunt loopt aan en daardoor draait de sleutel niet.
bij mijn 3punt slot hoef ik niets bijzonders te doen, klink gewoon in de midden.