Waar gaan de spinnen heen?

Een maand geleden zat de tuin er vol mee: spinnen. Je zag (en voelde) ze overal!
Maar.... Nu zie en voel je ze nergens meer! Waar zijn ze gebleven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Als het gaat vriezen gaan de volwassen spinnen dood.

De eitjes zitten in eicocons en worden in herfst afgezet. Op deze manier overwinteren ze. De jonge spinnen, die in het voorjaar uitkomen, verspreiden zich door zich aan een draadje door de wind te laten meevoeren.
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in jouw bron lees ik ook dat:...... De vrouwtjes zijn het tweede jaar volwassen......
Dus overwinteren de jonge vrouwtjes wel, maar ook de jonge mannetjes, anders kunnen ze niet paren als de spinnen volwassen zijn in hun tweede jaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
trouwens een prachtige spinnensite!
daar een plusje voor.

Andere antwoorden (1)

Ze zijn op warmere plaatsen gaan zitten.
Mijn schuur zit nu vol met grote huisspinnen.