Is een douchewand voldoende voor een inloopdouche zonder dat er veel water naast de douchewand spettert? Wie heeft hier ervaring mee?

Ik ga mijn badkamer verbouwen. Deze heeft maar een beperkte ruimte. De totale afmetingen van de badkamer zijn ongeveer 172cm x 226CM. Hierbij moet natuurlijk rekening gehouden worden met de plaats van de deur. De inloopdouche wordt gemaakt tussen het gedeelte van 172cm breed en wordt 1 meter breed. Bedoeling is om een wand van 1meter aan 1 zijde aan de langste wand (de wand waar niet de deur is) te monteren. Je krijgt dus een douche gedeelte van in totaal 172cm x 100cm. Met een ruime inloop van van ruim 70cm. Inloopdouche wordt verhoogd geplaatst met een randje (o.a. in verband met afvoer). Mijn vraag is komt er nu ook water langs de douchewand buiten het douchegedeelte (dus buiten het gebied van 172cm x 100). Wie heeft ervaring met een dergelijke inloopdouche? Ik snap uiteraadr dat hoe groter de douchewand is hoe beter het is, maar het moet ook passen in de badkamer. En uiteraard wil ik een open karakter behouden en voorkomen dat de badkamer helemaal hokkeriger wordt. De was fontein van 80cm breed komt langs de douchewand naast de inloopdouche (tegenover de deur van de badkamer)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.7K

Antwoorden (1)

Ik maak zelf badkamers, en er wordt ons vaak gezegt door leveranciers dat het sproeibereik 1.50m is. Als jij lekker staat te douche komt het verder. 9 van de 10 badkamers staat een wandje van 90 cm bij 2.10 hoog. Het douchhoekje is vaak 90 x 90 cm. Bij de opening word dan een douchedeur geplaatst.