Waarom is Bio Ethanol zo snel opgebrandt?

En os er misschien een merk waar je langer mee doet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.3K

Antwoorden (1)

Ethanol is ethanol, of het nu op biologische manier "gemaakt" is of dat het op een andere manier gesynthetiseerd is.
De meeste ethanol is overigens van "biologische" oorsprong.
Ethanol is de chemische benaming voor de alcohol die al eeuwen door de mensheid op diverse manieren gemaakt wordt, het ontstaat door de vergisting van suikers.
Door destillatie is de concentratie van de alcohol in de waterige oplossing te verhogen als de vorming van alcohol door de gist gestopt is omdat de gist afsterft zodra de concentratie alcohol te hoog wordt.
Ethanol is zeer brandbaar, het is tegenwoordig ook het hoofdbestanddeel van huishoudspiritus.
Omdat het zo brandbaar is zal het ook heel snel kunnen verbranden.