Kan ik de makelaar aansprakelijk stellen?

Sinds juli dit jaar ben ik via een vastgoedkantoor aan een leuke huurwoning gekomen in een groot complex wat vroeger een seniorenflat was. Dit ben ik helemaal gaan opknappen; Laminaat erin gelegd, muren geschilderd, voor 3000 euro aan meubels etc. gekocht. Nu kreeg ik vandaag een brief van de gemeente met de mededeling dat het complex weer verbouwd wordt, zodat het geschikt wordt voor ouderen. Oftewel ik moet er over een tijdje weer uit. Dit kan ik nu helemaal niet gebruiken ivm ziekte van mijn moeder en al genoeg stress. Dus ik wil ze graag aansprakelijk stellen voor kosten etc. Kan dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat heeft de makelaar er mee te maken dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vastgoedkantoor verhuurd sinds kort die woningen aan jongeren. Maar een man van de gemeente vertelde mij vandaag aan de telefoon dat het vastgoedkantoor wist dat er geen jongeren in mochten. Maar dat heeft niemand van dat vastgoedkantoor mij verteld. En voor zover ik weet staat er niets over in het contract. Die heb ik helemaal doorgelezen en als ik iets over een bepaalde tijd had gelezen had ik dat vast wel gezien denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, dan denk ik dat je een gegronde reden hebt om eea aan te vechten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vandaag het contract gelezen. Er staat in dat de duur van het contract voor 1 jaar is en dat beide partijen in de tussentijd niet mogen opzeggen.

Antwoorden (3)

In principe kunnen ze je er niet zomaar uitzetten, maar waarschijnlijk heb je een overeenkomst getekend waarin staat dat dat wél kan. En in dat geval is het jammer maar helaas.
bamibal
12 jaar geleden
ALS het al bekend was toen jij je contract aanging
EN
je makelaar dit ook had moeten / kunnen weten
EN
ze verzuimd hebben jou hierover te informeren
EN
er in de kleine lettertjes van je contract niets over staat, dan ja.

In alle andere gevallen het het -hoe zuur het ook lijkt- niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je moet verhuizen van de gemeente heb je recht op verhuis vergoeding, ik meen een bedrag van 5000 euro, maar als de makelaar het wist en je zou het daardoor nietkrijgen sta je wel in je recht met een advocaat.