Bestaat er een brandertje om thuis te gebruiken met waterstofgas?

Ik ben bezig mat graveren in o.a. plexiglas, dat gaat prima maar de rand van het plaatje plexiglas krijg ik niet mooi glad.
Er bestaat een methode om dit te doen met een gasbrandertje op waterstofgas, vanwege de hoge temperatuur.
Mijn vraag is eigenlijk is zoiets ook beschikbaar voor thuisgebruik?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
2.4K

Het beste antwoord

Ik doe dit zelf met een gewone soldeer brander. Met snelle heen en weer gaande bewegingen langs de rand gaan totdat deze weer mooi glad samen vloeit. Niet moeilijk maar gewoon een handigheidje dat je even moet proberen op een stukje afval
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hartelijk dank, ik ga het dan toch maar weer proberen.

Andere antwoorden (3)

Juweliers gebruiken voor precisie werk een waterstofbrander van Aquarius. Dat Soldeerstation werkt onafhankelijk van gasflessen of drukflessen.
Het apparaat maakt zelf het gas aan doormiddel van een elektrolyse uit water. (tijdens een chemisch proces in het station wordt uit water door middel van een lage spanning en een hoge stroom bij de kathode waterstof en bij de anode zuurstof geproduceerd.

De waterstofbranders van Aquarius zijn o.a. verkrijgbaar via Holland Star Import. Er zijn wellicht nog meer producenten die waterstofbranders produceren en misschien kun je er 2ehands ook een aanschaffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Er zijn brandertjes in de handel met een hete vlam , net zoiets als een stormaansteker. Onderstaande link geeft een voorbeeld.

http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTc0MjYzNzMxNA==?direkt_aufriss_area=SHOP_AREA_17583&~template=PCAT_AREA_S_browse&p_page_to_display=&catalogs_sub_id=sub5&aktiv=5&navi=oben_2

Toegevoegd na 1 minuut:
Even scrollen....
jc54
12 jaar geleden
Ja ik heb zelf zo'n ding uit de graaibak van Kijkshop gevist en kostte een tientje. Wel moet je nog een busje aanstekergas bijkopen en nog vullen.
Volgens mij ligt alles gewoon op de zaterdagse pleinmarkt bij van diezelfden die videokabels, stekkers en sleutels verkopen.