Welke luchtreiniger kan ik het best kopen in mijn situatie?

het betreft een ruimte van 55 mtr2, waarin veel gerookt wordt.
ik zoek een redelijk geluidsarm apparaat, waar ik niet steeds dure filters voor moet aanschaffen.
hij moet genoeg capaciteit hebben om niet uren nodig te hebben om de ruimte te zuiveren.
wat raden jullie me aan, wat is de prijs, en waar kan ik 'm kopen?

Rieneke1
12 jaar geleden
in: Wonen
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet meer roken in huis, gaat het lekker fris ruiken, hoef je niet zovaak de ramen te zemen, en de gordijnen te wassen.
Daar gaat de rooklucht ook inzitten en daar helpt geen apparaat tegen.
Rieneke1
12 jaar geleden
dank voor het stichtelijk praatje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben benieuwd naar de antwoorden, ik heb er een van deloghni maar die filters kosten 25 euro ongeveer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is zo'n ventilator iets die je in een raam of deur kunt maken waarbij de lucht van binnen naar buiten wordt gezogen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee een luchtreiniger is echt een apparaat wat de lucht binnen zuivert, zit een filter in, vergelijkbaar met.een stogzuigerfilter, maar dan groter, hierdoor wordt de lucht in huis schoner

Het beste antwoord

Ik heb zelf de Delonghi DAP130 Aria Puro met ionisator.

Volgens de gebruiksaanwijzing is deze geschikt voor ruimtes tot 45m2 (ideaal).
Maar mijn keet is toch echt wat groter en er wordt hier ook aardig gerookt.

Maar ben uiterst tevreden. Ding doet goed zijn werk, je ziet en ruikt niets meer als hij een tijdje heeft aangestaan op de hoogste stand. (uurtje of 2) Ook met de ionisator functie aan, haalt hij echt veel stof, pollen en rook uit de keet. Het huis ruikt heerlijk "neutraal".

Echter op de medium of hoge stand, hoor je hem zeker loeien. Niet zo erg als een stofzuiger ofzo, maar je hoort hem zeker. Er zit ook een "sleep" stand op, die hoor je amper, en zuivert toch, alleen moet je hem dan veel en veel langer aanhouden.

Ik had ook het idee dat ik om de haverklap een filter zou moeten vervangen. Maar niets is minder waar. Ik heb hem zeker een jaar en het filter oogt nog aardig schoon. Volgens de verkoper zou deze vuil zijn na ongeveer een half tot 1 jaar intensief gebruik en dan vervangen moeten worden. Een nieuw filter is tussen de 13 en 25 euro.

Het apparaat is zo rond de 120 euro en je kan hem kopen bij bv BCC, Mediamarkt etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zelf heb ik een hekel aan luchtverfrissers daarom raad ik kaarsen aan. Hoef je niet eens geurkaarsen te nemen hoewel die wel effectief zijn. Nadeel is alleen dat je er niet echt lekker bij weg kan lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij Lidl was toevallig vorige week een luchtverfrisser in de aanbieding voor 5 euro en die werkt echt heel goed. Ik heb er een in het toilet, de keuken en de badkamer en de schoenenkast. 1 vanillegeur en 3 lavendelgeurtjes. Ze zijn van Brise maar ja, daar moet je inderdaad wel navulling indoen om de 2 weken en af en toe hoor je het geluid van de spuit.

Verder heb ik hier een link van de soorten lchtverfrissers die ook lekker ruiken en zonder navulling die een stuk goedkoper zijn en zonder geluid.

http://www.drogisterij.net/huishoudelijk-schoonmaak-Brise-sense-spray-lily-of-the-valley-navulling/P/184548
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een luchtreiniger is geen verfrisser.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, pardon, ik begreep het verkeerd, zie het nu :-)