Zelf aanspreken of niet?

Wij wonen sinds kort in een nieuwbouw appartementen complex. sommige woningen hebben hier geen balkon. sommige van die mensen hebben schotelantennes opgehangen op de balustrade...in ons huurcontract staat dat dat niet mag. nu heb ik de woningbouw gebeld hierover maar de mensen die de schotels hebben hangen geven geen gehoor aan brieven die zij hierover krijgen. dus het kan waarschijnlijk wel even duren voor ze weg worden gehaald. is het nu een goed idee om deze mensen hier persoonlijk over aan te spreken? Mijn grootste ergenis omtrend de schotels is is dat ik het geen mooi gezicht vind.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Ik ben bang dat als je mensen er zelf op gaat aanspreken dat je dan een rot-sfeer krijgt. Als mensen niet reageren op de woningbouw zullen ze het zeker niet op jouw verzoek doen.
Overigens moet de woningbouw wel sterk in hun schoenen staan als mensen het voor de rechter laten komen, maar kennelijk wordt de woningbouw dan wel in het gelijk gesteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp wat je bedoelt. maar laatst hadden wij bijvoorbeeld een buurman die al weken lang afval voor zijn deur had liggen. ben toen zelf naar hem toegegaan...vriendelijj babbeltje gemaakt en vriendelijk gevraagd of hij het weg wou halen. heb nooit vreemde blikken gekregen...maar is het dan anders om iemand op een schotel aan te spreken...ik begrijp idd goed wat je bedoelt maar het gaat toch ook om de manier hoe je het vraagt/brengt? Bedankt voor je antwoord trouwens!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De toon doet heel veel, maar als ze al geïrriteerd zijn door brieven van de woningbouw loop je het risico dat ze denken dat jij ook achter die brieven zit.
Mensen zien de schotel als hun recht op televisie, dat kan heel gevoelig liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen kunnen natuurlijk ook gaan denken van o lekker ze gaan het meteen melden ipv eerst zelf aanspreken...dat zou ik persoonlijk hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat is waar, maar kijk goed uit dat jij er straks niet de schuld van krijgt dat ze ze weg moeten halen. Dat kan een heel vervelende sfeer geven. Ik zou liever tegen die schotels aankijken dan echt ruzie met mijn buren, maar dat is persoonlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de serieuze reactie...top!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (2)

Ik zou het niet doen. Je kan problemen krijgen met de buren, waar je ook niet op zit te wachten.
Blijf contact opnemen met de woningbouw vereniging.
Ze hebben het in hun contract gezet, dat het niet mag en zijn verantwoordlijk om hun aan te spreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niks over zeggen, krijg je ruzie. Wat maakt het trouwens verder uit? Jou huis veranderd er niet op, ze gaan vanzelf weg. En of het er van de buitenkant lelijk uit ziet lijkt me ook niet erg belangrijk, als je je maar lekker voelt in je huis!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is ook niet zo dat ik me er de hele dag aan stoor...maar goed voorbeeld doet goed volgen en dan heb je er straks tien hangen. niet slecht bedoeld maar als je sommige wijken in bijvoorbeeld adam ziet ...vol met schotels....ik vind het geen porum en er is natuurlijk ook een reden voor dat in het contract staat dat t niet mag.....overigens woon ik fijn hoor dat staat er ook buiten! maar bedankt voor je reactie stel het op prijs!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja daar heb je gelijk, een aantal kan al snel veranderen in veel. Maar als het in het contract staat zullen ze binnenkort weggehaald worden lijkt me.
Kan je niet de gemeente om hulp vragen? Of hebben die er niets mee te maken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is nog een goede tip. zal eens informeren. en als je ze idd gaat aanspreken wordt je al snel gezien als de zeikerd van de buurt haha dank je wel!