Waar moet ik aan denken als ik een plafondventilator aanschaf?

Ik heb al wat rond gegoogled, maar de prijzen schommelen van 70 tot 400 euro. Waar zit 't um in? Ik wil er een voor de zolderkamer, het is een puntdakplafond, dus een mooi recht plafond hebben we niet. Dus hij moet wat verlaagd hangen zodat de wieken niet de schuine muren raken. Ik let dus op de afmetingen van de wieken. Mijn dochtertje slaapt op deze kamer. Kleur moet wit zijn....(: of is airco een betere optie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.3K

Het beste antwoord

Ik heb een redelijk goedkope (€ 50,=). Voldoet prima, maakt niet teveel lawaai.
Prijsverschil zit 'm o.a. in verlichting, afstandsbediening, misschien ook het aantal standen. Ik heb 2 standen, stand één is al prima.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
duidelijk.

Andere antwoorden (3)

Onder andere in het design maar ook inderdaad de grootte van de bladen, capaciteit dus. verder of hij twee kanten op kan gaan. De kans dat je dochter er verkouden van wordt is wel aanwezig.

Toegevoegd na 56 seconden:
Ik zelf heb ook een redelijk goedkope en voldoet ook prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar je op moet letten, de hoogte vj plafond:) Ik heb er in het verleden ,in de USA maar ook in Nl wel wat naast de positieve ook wat ergernissen meegehad .herrie ,op hol slaan ,naar beneden vallen . gebruik evt voor die paar warme dagen een goede stevige ventilator . Ja een airco is prima ,maar ook mogelijk herrie . Keep it cole .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh no,let's not let sh*t hit the ven! Op hol slaan, naar beneden vallen? Dat zou ook echt iets voor ons zijn, haha!
Het voordeel van airco is altijd dat er vocht uit de lucht gehaald wordt zonder dat er een soort ministorm in je kamer wordt. Zelfs zonder koeling geeft dat al veel meer comfort. Voor een ventilator zou ik in de eerste plaats letten op lawaai. Neem er daarom liever een met grotere bladen die minder toeren hoeft te maken dan een kleine. Regelbaar toerental en omkeerbare draairichting zijn ook prettige opties om de warme of koude lucht daar te krijgen waar je ze wil hebben.