Hoe krijg ik duiven weg van me franse balkon?

Wat maken die beesten een lawaai.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.7K

Antwoorden (7)

Wegjagen.... gewoon naar buiten lopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat helpt dan niet voor lang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en zeker niet ver.... op een frans balkon kun je gemiddeld 0,03 voet kwijt :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ohh Ik wist niet dat een Frans balkon zo klein was.... Je leert ook elke dag weer bij :)
Gooi wat (oud) brood van uw balkon af, dan zullen ze er vast wel achter aan vliegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lijkt me niet echt een oplossing. Door het voer worden ze juist gelokt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het van het balkon afgooit, dan vliegen ze daar achterna.. het zijn zulke domme beesten.. ze zullen denk ik niet weer op dat balkon zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dom? Dat valt wel mee hoor. En ze zullen gewoon terugkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou bij mij heeft het wel gewerkt :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb 5 jaar in Amsterdam gewoond (flat) en voer naar buiten gooien vonden ze eerder prettig dan vervelend.
Je kunt van die balkonmolentjes op de balustrade bevestigen. Misschien blijven ze dan weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt een nepkraai kopen en op je balkon bevestigen. Die hoor je niet, en houdt de duiven op afstand. Maar als ze ook nog eens de boel onderkakken, kun je contact opnemen met de ongediertenbestrijding van de GG&GD, die schijnen een soort lijm te hebben dat je op rand van je balkon kunt smeren waardoor de duiven op afstand blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je nog oude cassettebandjes hebt zoals video of normale cassette, knip je het lint kapot. Je pakt een paar strepen ervanaf en deze hang je op. Door de glinstering van het licht en continue beweging door de wind zullen duiven wegblijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een cd aan een touwtje werkt ook goed (van slayer of zo) ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb alleen Frans Bauer op mijn Iphone. Wat nu?
Duiven wegjagen helpt maar heel even. De enige mogelijkheid is om duivenpinnen aan te brengen, net als in steden gebeurd op gebouwen. De kosten zijn ongeveer 5 euro per meter een een diervriendelijk manier om te zorgen dat de duiven geen zin hebben om jouw balkon te gebruiken als verzamel en schuilplaats.

Naast de geluidsoverlast poepen ze het balkon ook onder.

Toegevoegd na 50 seconden:
Ik denk dat duivenpinnen goed werken omdat de gemeente deze ook gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan van alles doen, maar die beesten zijn het na 1 dag gewend. Dus moet je elke keer wat nieuws proberen.

Een namaak uil plaatsen, pinnen zetten, peper strooien, cd's hangen, ballonnen hangen, roofvogel geluid, een dode duif ophangen.
Met een katapult ze weg schieten, het is een fulltime job om die duiven te verjagen.

Je kan er maar beter aan wennen als de gemeente zelf geen goed duivenbeleid doet.

Toegevoegd na 7 minuten:
http://gaia.be/nl/gaia-bibliotheek/rapport/plan-een-goed-duivenbeleid-