Wat is de beste verzorging voor een palmboom, hij staat in huis?

Hij begint namelijk bruin te kleuren de bladeren, water geven we genoeg. Kan ik deze bladen er ook gewoon af knippen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (3)

ik scheurde de bladeren er gewoon altijd vanaf, maar als het zonnig is zou ik m even buiten zetten, en niet teveel water geven.. dat deed ik ook.. bladeren werden bruin.. en hij heb het niet gehaald
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Minder water en verpotten met palmgrond. Geen pokon geven, kan ie niet tegen. Wil je toch bijmesten, gebruik dan speciale vloeibare palmmest maar als je net verpot hebt, hoeft dat niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk niet dat je palm te veel water krijgt, of hij moet echt zeiknat staan.
palmen houden wel van licht vochtige grond.
waar ze niet van houden is volle zon, regelmatig aanstoten, en een lage luchtvochtigheid.
in deze laatste drie zaken zou ik het probleem zoeken.
de bruine punten van een blad kan je wel afknippen, maar laat een centimeter bruin zitten, zodat je de levende delen van de plant niet beschadigt.
ik geef mijn palmen (chamaderea elegans en areca) trouwens gewoon pokon van tijd tot tijd, en ze staan er prima bij.
Rieneke1