Hoe berg je een rubber warmwaterkruik op,et of zonder water?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
17K

Antwoorden (6)

Zonder water en ondersteboven ophangen zonder stop erin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
correct!
gevuld met water, stop erop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
ik zou niet gevuld bewaren. Het water wat er in zit is niet steriel, stel dat je het een paar maanden niet gebruikt, dan zal het water niet zo fris meer ruiken..
Kimath
12 jaar geleden
Als je het een paar maanden in de kast zou bewaren met water er in, word het echt wel ranzig hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kmath heeft gelijk en het water uit de waterleiding is zeker niet steriel. Steriel betekent dat er geen enkele bacterie meer in zit. Dat is niet het geval. Daarnaast zitten er bacteriën aan de kraan en kruik. Die komen dus ook in de kruik.
Het beste is droog zoals gezegd. Als je de levensduur nog wat wilt verlengen kun je er wat talkpoeder in strooien en goed schudden. Daarna dop er weer af.

Toegevoegd na 1 minuut:
En een beetje keukenrol in de opening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste kun je hem bewaren in een ruimte waar het een beetje vochtig is.
Denk aan een ouderwetse kelder.

Te droog bewaren kan namelijk haarscheurtjes veroorzaken.
Met kans op lekkage.

Je kunt er evt water indoen met een klein beetje chloor,zodat het water niet muf en brak wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zonder water en zonder drop. water dat stilstaat gaat stinken .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al jaren bewaar ik de rubberen kruiken, die ik gebruikte voor de kinderen vanaf een jaar of drie, geheel gevuld met water en ontzettend stevig dichtgedraaid, in de kast.
Dus uitdroging krijgt geen kans.
Al jaren zei ik? Beter is al tientallen jaren!
Mijn kinderen hebben intussen zelf al kinderen.
De kruiken, die zij meekregen toen ze het huis uitgingen gebruiken ze,
bijvoorbeeld bij rugpijn, nog steeds!