Mag een BOA (buitengewoon opsporingsambtenaar) zichzelf toegang verschaffen in mijn tuin door het afgesloten hek over te klimmen/te passeren?

Momenteel wordt onderzocht of wij onze recreatieverblijf permanent bewonen. Van buren horen wij, dat wanneer wij in ons andere huis zijn, de BOA zichzelf toegang tot ons erf verschaft, ook wanneer het toegangshek gesloten is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
6.4K

Het beste antwoord

Dit gaat niet specifiek over het betreden van een erf, maar geeft wel een indicatie.

overtreding en de situatie kan de Boa de politie inschakelen om de overtreder daadwerkelijk aan te houden.

Betreden van plaatsen
In het kader van het opsporen van strafbare feiten is de Boa bevoegd elke plaats of ruimte te betreden. Woningen zijn hiervan uitgezonderd. Indien de Boa toch een woning wilt betreden, kan hij de assistentie van de politie inschakelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Lijkt mij wel, anders kan je gewoon een hek ergens omheen zetten en niemand die je wat kan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, daar is een BOA toe bevoegd, als er een reden voor onderzoek is.
(Lijkt me dat het in jullie voordeel kan werken: als dit gebeurt terwijl jullie er niet zijn, wonen jullie kennelijk niet permanent.)