zo'n zweef parasol, zou die ook als paraplu model gemaakt kunnen worden?

ik bedoel, dan kan ie niet meer omklappen. met een gebogen steel eromheen net zoals bij die parasol. of zou dat niet handig zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1K

Het beste antwoord

Er is al een paraplu uitgevonden die niet meer kan omklappen, de Senz, hij kan tot windkracht 10 weerstaan!

Een zweefparaplu lijkt me niet handig, als je de steel vast houdt is het droog op een meter afstand van je arm, word je alsnog nat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je was me net voor. over die zweefparaplu, je zou de steel zo kunnen ombuigen zodat ie wel weer midden onder de paraplu uit komt.
Maar dan heb je niet alleen een stuk meer steel dan bij een normale paraplu, er zitten ook bochten in die kunnen buigen/breken als de paraplu wind vangt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja maar die senz is wel prijzig. die zweef parasol zag ik net al voor €80 met voet en alles. idd zoals j0ve schreef met bochten dat ie meer in het midden hangt. maar eigenlijk zou je dat moeten uittekenen. misschien is ook het wel gewoon een slecht idee ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die Sens is prijzig, maar je doet er wel voor eeuwig mee. Als je die paraplu koopt kun je hem later laten erven door je kinderen. En dat maakt hem na verloop van tijd wél voordelig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die Senz legt het toch echt af bij windvlagen :-( Heb met dat slechte weer van laatst een aantal omgeklapte exemplaren gezien.

Andere antwoorden (1)

Je bedoelt zo'n ding: http://www.halenenbetalen.nl/images/products/parasol%20mexico.jpg

Volgens mij kan het daar nog steeds behoorlijk mee mis gaan hoor in de wind :P

Er zijn bovendien al anti omklap paraplu's bedacht:
http://www.exclusiveshop.nl/afbeeldingen/senz-xl-paraplu-windproof-100-km-h.jpg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja die bedoel ik idd, beetje gedoe plaatje uploaden vanaf mn mobiel.