Hoe kan ik (21) het huis van mijn zus huren?

Mijn zus woont samen met haar vriend in een huurhuis. Ze willen samen een huis kopen. Mijn vriendin en ik hebben interesse is hun huis, maar maken hier geen kans op. Is het mogelijk dat haar vriend in theorie hoofdhuurder blijft van het huis en ik mijzelf inschrijf als bijwonend? Dit om hem vervolgens uit te schrijven. Wordt ik dan automatisch hoofdhuurder?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1K

Antwoorden (3)

Nee, dan wordt je zeker niet automatisch hoofdhuurder.

Een vriendin van mij had ongeveer hetzelfde: haar moeder (de hoofdhuurder) wilde verhuizen naar een appartementje, maar mijn vriendin (haar dochter) mocht niet automatisch hoofdhuurder worden, terwijl zij daar zo ongeveer haar hele leven al gewoond had.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet er sowieso ingeschreven staan maar dat niet alleen.
Het huurcontract moet gewijzigd worden zodat jij er als medehuurder in word opgenomen daar moet de woningbouwvereniging mee akkoord gaan en staan ze dit toe dan stellen ze meestal een termijn van minimaal 2 jaar dat je medehuurder bent voordat het kan wat jij wil

Toegevoegd na 54 seconden:
ff snel dat regelen gaat dus niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet je laten inschrijven bij de verhuurder als medehuurder, zodat in geval
van overlijden je (hoofd) huurder wordt.
Dat gaat meestal alleen op voor nog inwonende kinderen,maar dat is in jouw case niet het geval,dus dat gaat niet lukken.
De manier waarop je dat probeert,doet denken aan voordringen in een lange rij wachtenden en komt niet zo netjes over.
Je zult het echt op een legitieme manier moeten proberen.