We hebben een (knaag) diertje boven in de spauw, wat zou het kunnen zijn?

We horen steeds geritsel in de muur! Zijn erg benieuwd wat het zou kunnen zijn! Loopt van de ene kant naar de andere kant! Zou ook graag willen weten wat we ertegen kunnen doen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (8)

Ga er maar vanuit dat het een muis is en niet 1 ;-)
Met dit weer komen muizen naar binnen.
Leg ergens op een plek in de buurt van waar je het hoort eens een stukje worst of kaas neer.
Je kunt proberen een diervriendelijke val neer te zetten.
Ik heb ze ook gehad op mijn slaapkamer en heb er een stuk of 20 kunnen vangen.
Vervolgens werd het te erg en hebben we toch maar muizengif neergelegd aangezien ze alles verrot knagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een veldmuisje ,plaats wat lokdoosjes met gif voor ze boel aanvreten.Controleer de muur op eventuele gaten en plaats daar de doosjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou ook zomaar een steenmarter kunnen zijn.... Dan ben je minder af om eerlijk te zijn.
Dat zijn beschermde dieren en volgens mij moet je een expert bellen om die te verwijderen. Als het idd een steenmarter is, zou ik dat wel doen als ik jou was, want die knagen je echt de hele handel kapot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk is zijn het muizen. Je hebt er nooit eentje, het zijn er altijd meer. Haal gif bij de gemeente. Die hebben de laatste soort gif. Wat ze in de winkel verkopen helpt al vaak niet meer, daar zijn de muizen vaak al resistent voor. Muizenvalletjes helpen soms maar lang niet altijd. Bij mij aten ze het voer er uit zonder dat de ze gedood werden.
Heb je een huurhuis, dan kun je aan de woningbouwvereniging vragen een gespecialiseerd bedrijf in te huren als het te erg wordt maar zolang de muizen tussen de spouwmuren zitten kun je er weinig tegen doen, dan kan zo'n bedrijf ook niets uitrichten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet elke gemeente geeft gif voor dit soort dingen en ik heb zelf een huurhuis en woningbouw van mijn gemeente deed er helemaal niks aan moest het allemaal zelf oplossen dus het is verschillend waar of dat je woont dus je antwoord klopt niet helemaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat dacht je van eerst een diervriendelijke methode proberen?
Als je een muis wilt lokken kan je als aas beter een schepje pindakaas gebruiken. Dat ruikt heel sterk. Muizen zijn gek op suiker. Dat pakken ze sneller dan kaas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk zijn het muizen. Als je twijfelt tussen muizen en ratten, kun je het beste naar de uitwerpselen kijken: rijstkorrels zijn van muizen, koffiebonen van ratten. Bij ons waren het destijds koffiebonen. Brrrrrrrrr.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk een muis, Ik zal we even gaan kijken wat het is, want het is echt heel smerig, wij hebben soms muizen in de schuur. Of als je er last van hebt dan kan je van dat spray, of een soort poeder er strooien, dan gaan ze vanzelf wel een keer weg!

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U zou een ongediertebestrijder kunnen bellen voor een vaak vrijblijvende eerste inspectie. Als er open ventillatievoegen in de buitenmuur zitten kunt u hier zogenaamde spouwsafe-roostertjes in laten plaatsen door bestrijder.