Wat bepaalt de keuze voor een aankoopmakelaar?

Ik ben op zoek naar een aankoopmakelaar. Heb morgen en overmorgen een gesprek met 3 makelaars. Wil m.n. ondersteund worden bij de onderhandeling en de verdere afhandeling. Wat zijn belangrijke punten om op te letten en mee te nemen in het gesprek?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

Ik heb afgelopen week 3 gesprekken gehad met de makelaars. Waar ik op heb gelet waren de volgende dingen:

- Zijn ze op tijd. Geen smoesjes waarom ze te laat zijn. Als ze de 1ste keer niet op tijd kunnen komen dan vinden ze jou zeker niet zo belangrijk.
- 1ste indruk: prettig voorkomen, netjes gekleed, netjes abn sprekend, goed geinformeerd.
- informatie: geeft de makelaar jou genoeg informatie over wat hij voor jou gaat doen. Daarbij moet hij je informeren over het energielabels op de huizen. Geeft hij jou een informatiemap over hoe zij te werk gaan zodat je alles nog eens goed kan nalezen.
- prijsafspraken helder. Geen excl bedragen maar duidelijk in wat jij moet betalen aan het einde van de rit. Vind je de makelaar te duur die je hebt gekozen onderhandel dan over de prijs.
- Gaat de makelaar mee naar elk huisbezoek of stuurt hij iemand anders mee.

Heel veel plezier want onderhandelen kan ook leuk zijn:-)

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goede tips, en je zal zien dat er een aantal zakken op bovenstaande punten.