Voor de mensen met kids en een hond. Hoe laten jullie savonds laat de hond uit als je kind slaapt?

En dan bedoel ik als we verder niemand in huis is. Dus de (kleine) kinderen alleen zijn.. Hoe lang zijn jullie dan weg?

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik woon op drie hoog;-)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
7.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede vraag, ik heb zelf geen hond maar het is altijd belangrijk dat je op je kinderen let!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het een heel goeie vraag, ook al heb ik zelf geen hond en ook geen kind ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt een goeie vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U gaat er van uit dat het om alleenstaande ouders gaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja...

Antwoorden (8)

De hond word 's avonds laat rond 11 uur voor het laatst uitgelaten, dit is slechts een kort rondje van circa 5 minuten om een plasje te doen voor de nacht.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je op 3 hoog woont, is er vast wel vlak bij de flat een stukje gras of wat bosjes.
Zorg dat de deur op slot zit en de ramen dicht, en je bent voor je het weet weer terug :)
De kinderen slapen wel door hoor.
12 jaar geleden
Je kan toch gewoon in de buurt wel even je hond uitlaten. Als ze slapenn en je kunt het huis zien.

Toegevoegd na 3 minuten:
Maakt dat iets uit dan. Zie het verschil niet. Anders had je geen hond moeten nemen.
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo had die persoon geen hond moeten nemen ?
Misschien had deze persoon de hond wel eerder dan de kind of kinderen. En het maakt wel degelijk iets uit, er kan heel wat gebeuren in die 5 minuten of desnoods 2 minuten als zij/hij weg is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies;) en bovendien
Is het een hondje die komt logeren voor twee weken. Dus was even aan het bedenken hoe ik haar uit ging
Laten
Voor de nacht.. Heb haar even beneden voor de deur gelaten op het gras. Maar omdat ik nooit de deur uit ben geweest terwijl me kind op bed lag had ik er geen ervaring mee:) toch spannend voor de eerste keer. Toch vijf trappen naar beneden.. Ik zou hem niet kunnen horen wanneer hij wakker zou worden. En hij slaapt in een open peuter bed dus hij zou er ook uit kunnen lopen. Haha
ik heb geen hond.. maar mijn ouders lieten hem achter het huis.. als ik er nu aan zou moeten denken mijn kinderen alleen thuis te laten.. zou me dat een verschrikkelijk gevoel geven. Ik zou dus niet een blokje om gaan. Maar ook achter het huis dan het poepje ff opruimen met een zakje en een plasje ff een emmertje water overheen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het misschien een idee om iets van een babyfoon of walkie talkie ofzo mee te nemen..
Geen idee wat het bereik van die dingen is, maar het kan je wel gerust stellen, dat ze gewoon door slapen.
En wat al eerder gezegd is... Het rondje gewoon even kort houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar dacht ik ook aan. En inderdaad alleen de hond even zijn behoefte laten doen en er voor zorgen dat hij aan het begin van de avond al een flinke wandeling heeft gehad. Je hebt ook portofoons met babyfoonfunctie: Zie bijvoorbeeld http://www.babyfoonshop.nl/babyfoons/product_info.php?cPath=1&products_id=50 . Gewone babyfoons geven een bereik van rond de paarhonderd meter, is misschien ook wel genoeg hoor in jouw situatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 ik heb je een plusje gegeven want dit een mooie optie.
Heb het zelf nooit bij de hand gehad, maar een vriendin van mij deed altijd een briefje in haar zak met "baby thuis" en het adres, de kinderen zal zo gauw niets overkomen als ze slapen en je kan zoals al geantwoord je babyfoon meenemen.
Maar stel jou overkomt iets(hoe klein die kans ook is), dan zijn je kinderen langer alleen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vind ik ook een hele goeie! Ja het is niet mijn hondje maar ze gaat hier logeren voor twee weken :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Das een hele goeie!
Ik heb een hond, maar nog geen kind(eren).
Ik hoop dat ik deze tip over een jaar of 3 nog weet, want mijn vriend werkt vaak nachtdiensten, dus alleen uitlaten zal gaan voorkomen.
Omdat het maar om twee weken gaat zou je ook je gsm als babyfoon kunnen gebruiken.

Gewoon jezelf bellen en de lijn open laten staan.

14 dagen x 10 minuten =140 minuten.

Toegevoegd na 7 minuten:
Als het wat mag kosten: (ongeveer 200,-)
Een bewegingsmelder in de gang aangesloten op een gsm. Loopt (als ie dat al kan) je kleintje of iemand anders door de gang dan krijg je een belletje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tjah 200 euro vind ik iets te gek hahahaha en mezelf bellen ook.. Kan bovendien ook niet.. Heb alleen maar een mobiel.. Geen huistelefoon.. Ik moet zeggen dat het vanavond heel goed is gegaan. Ik
Moet ergens nog wel een babyfoon hebben.. Maarja die had niet zo ver bereik haha
Als ik 's avonds de hond uitlaat dan doe ik zo'n 10 minuten voor dat ik echt naar bed wil gaan. De kinderen liggen dan lekker rustig te slapen. Toen de jongste nog baby was wilde ik ook zeker weten dat ze niet wakker werd wanneer er net niemand thuis was. Het is gelukkig niet vaak voor gekomen maar je kunt er gewoon niet zeker van zijn dat ze ook doorslapen in tussen tijd dat jij even weg bent. Ik nam de babyfoon mee als ik met de hond lopen ging, dat doe ik nu niet meer, ze zijn nu oud genoeg om te begrijpen dat 's avonds de hond er uit moet voor 't slapen. De buitendeur gaat uiteraard op slot. Ik blijf nooit langer dan 5 minuten weg. Het geeft me een goed gevoel wanneer ik onze woning in het oog kan houden.
Wanneer de kinderen iets ouder zijn wordt het gemakkelijker en ben je minder ongerust als je heel even weg bent, is mijn ervaring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn kinderen zijn nu 23 en 19. Toen zij jong waren had je nog geen mobiele of draadloze telefoons, of babyfoons met een groot bereik. Voor het geval er iets met mij zou gebeuren (je weet maar nooit) had ik ook altijd een briefje op zak met mijn adres en de melding dat er een baby alleen in huis was. Het is nooit nodig geweest, maar gaf mij wel rust.

Thuis de deuren op slot en de ramen dicht en inderdaad in de buurt van het huis blijven. Vanaf dat de kinderen het konden begrijpen (3 jaar of zo) vertelde ik dat ik elke avond even de hond uit ging laten. Als zij wakker werden en mij riepen, zou het kunnen zijn dat ik het even niet hoorde omdat ik buiten was. We hebben afgesproken dat ze de lamp op hun slaapkamer aan zouden doen, dan zou ik dat buiten zien en meteen naar huis komen. Dat is één keer gebeurd. Omdat mijn zoontje wist wat hij moest doen en ik redelijk snel terug was, vond hij het geen enkel probleem.

Later toen de kinderen wat ouder waren, had ik mijn eerste gsm. Het nummer daarvan had ik onder een bepaalde knop van de gewone telefoon geprogrammeerd. Gekleurd stickertje op die toets en aan de kinderen uitgelegd dat ze alleen maar op die toets hoefden te drukken, dan hadden we meteen contact. Dat hebben ze nooit gebruikt bij het uitlaten van de hond, maar wel als ik bijvoorbeeld even naar de buren was. Maar toen waren de kinderen dus al een heel stuk ouder.