ik zit in de wao kan ik dan geen huis kopen ik dacht dat er koopsubside daarvoor was of niet........

wegens verpaupering buurt

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
1.1K

Het beste antwoord

Dit is nou typisch een vraag voor een hypotheek adviseur.
Het hangt van een aantal zaken af:
- de prijs van het koophuis
- de hoogte van je WAO uitkering (dus nooit meer dan de max. daguitkering / jaar)
- eventuele andere inkomsten (rente etc.)
- eventuele schulden
- inkomen van een eventuele partner
- de vraag of je WAO uitkering als "vast inkomen" kan worden gezien of dat er binnen afzienbare tijd een herkeuring zal plaatsvinden.

Maatwerk dus.

Ik neem aan dat het de bedoeling is om door het verkopen van huizen de verpaupering tegen te gaan.
Misschien bedoel je regelingen van woningbouwcorporaties die constructies hebben om woningen goedkoper op de markt aan te bieden.