Waarom heeft een strandstoel kortere poten dan een gewone klapstoel?

Wat is het voordeel om zo laag bij de grond te zitten?

Picture for question
bamibal
12 jaar geleden
in: Wonen
2.2K

Het beste antwoord

Het strand, en daarmee dus het zand, is geen stabiele ondergrond. Een "normale" klapstoel, zou dus nooit goed kunnen staan in het zand, je zou om kunnen vallen, of scheef zitten, niet echt prettig. Door de hoogte weg te nemen, haal je meteen de instabiliteit weg, en kan je dus niet omvallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
+ klinkt aannemelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vind ik ook. En de stoel is met kortere poten ook nog eens makelijker mee te nemen naar het strand.
+

Andere antwoorden (2)

Als je met gestrekte benen zit kan de zon beter de volle lengte van je benen bruinen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een hoge stoel hebt of een hoge strandstoel hebt zit je rechtop en hebben je benen vanzelf ook, vanaf de knieën, een verticale positie. Maar als je een lage stoel hebt, of een lage strandstoel dan gaan je benen naar een meer horizontale stand. Je 'lounged' dan wat makkelijker, je kunt je voeten languit in het zand steken, of als je dat wilt, de stoel bij de branding zetten en de golven over je voeten heen laten spoelen.